Stát letos otevře více než 25 kilometrů nových dálnic a v příštím roce dokončí dalších více než 40 kilometrů. Stavbaři nyní budují 239 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Po bilančním setkání s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) to novinářům řekl premiér Petr Fiala (ODS).
Celkem 150 kilometrů je podle Fialy rozestavěno tzv. na zelené louce. Jde například o úseky D4 z Příbrami do Písku, D3 z Českých Budějovic směrem k Rakousku, D55 z Uherského Hradiště nebo D35 u Mohelnice.
Na železnici ministerstvo připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí, které jsou podle Fialy klíčové pro udržení konkurenceschopnosti ČR. Hledá také nové formy financování formou PPP projektů, které chce nově uplatnit i na železnici. Poprvé by se za pomoci soukromého kapitálu měl stavět úsek Nemanice - Ševětín na čtvrtém koridoru.
Premiér s Kupkou probíral také aktuální stav provozu na železnici, kde kvůli některým stavbám na hlavních tratích nabírají vlaky velká zpoždění. "V pátek se sejde správní rada Správy železnic, která bude jednat o systémových krocích, aby nedocházelo ke zpoždění," uvedl Martin Kupka. Změny se podle něj budou týkat například odměňování managementu. Situace by se měla výrazně zlepšit na konci září, kdy bude dokončena modernizace trati Velim-Kolín na prvním koridoru.
V polovině příštího roku by se měl navýšit počet nákladních vlaků na trati Děčín - Bad Schandau, kde dělá německý dopravce Deutsche Bahn rozsáhlou rekonstrukci. Původně měla trvat tři roky, ale podle Kupky bude po jednáních s německou stranou stavba výrazně urychlena a už v polovině roku 2023 stoupne počet vlaků ze stávajících 99 na 147 denně.
Středa, 24. srpna 2022, 08:55
Ředitelství silnic a dálnic se pustilo do jedné z největších dálničních rekonstrukcí letošního roku. Od pondělního rána silničáři opravují dálniční křižovatku, na které se potkává D11 a D35. Pro řidiče to znamená několikaminutové zdržení a zhruba...
Česko také s německou stranou vyjednalo, že se už nebude opakovat situace, kdy německé dráhy v Děčíně nepřevzaly kvůli závadě mezinárodní vlak z ČR. Nově by mu měly umožnit jízdu alespoň do Drážďan, aby bylo možné přestoupit na německé spoje. České dráhy se podle Kupky stále potýkají s nedostatkem vhodných souprav, což je ale v současnosti celoevropský problém.
Řidičům se už v roce 2021 otevřel dokončený úsek dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Další práce na dostavbě D11 by měly být zahájeny v roce 2023 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem. Do roku 2026 má Ředitelství silnic a dálnic zhotovit přes jedenadvacet kilometrů této dálnice. V roce 2025 započnou práce na zbývajícím úseku mezi Jaroměří a Trutnovem. Po téměř dvacet kilometrů dlouhé části dálnice, by mohli řidiči začít jezdit až v roce 2028.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.