Počasí dnes8 °C, zítra7 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Vlakové nádraží v Hradci Králové čeká rekonstrukce za 2,5 miliardy korun. Práce budou tři roky komplikovat dopravu

Budova vlakového nádraží v Hradci Králové se otevřela v roce 1857. Nyní se připravuje její největší rekonstrukce v historii. Jde o modernizaci hlavní budovy, opravu stávajících nástupišť a vybudování nového. Práce za 2,5 miliardy korun začnou za dva roky a spojí se s další etapou zdvoukolejnění na Pardubice.

„Je navržena kompletní rekonstrukce technologických zařízení, železničního svršku a spodku, včetně odvodnění. Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště číslo 4, rekonstruováno stávající nástupiště 1A a upraveno vnější nástupiště číslo 1,“ vyjmenovala mluvčí SŽDC Nela Friebová.

V roce 1981 byla budova vlakového nádraží vyhlášena kulturní památkou.

Správa železniční dopravní cesty opraví i současná nástupiště. Kompletní opravou projdou peróny číslo 2 a 3. A to včetně zastřešení. Díky těmto pracím budou moct vlaky projíždět stanicí rychleji. Maximální povolená rychlost se tak zvýší na 80km/h.

Značná část rekonstrukce bude probíhat v části s kolejištěm. Oprav se však dočká i interiér severozápadní části. Zde už byl před pár měsíci opraven strop. „Kompletně rekonstruovaná střecha nádražní haly nebude dalším etapou rekonstrukce dotčena,“ vysvětluje mluvčí SŽDC Marek Iliáš. Samotný vzhled budovy se nezmění.

S rekonstrukcí vlakového nádraží se začne na začátku roku 2023. Práce potrvají tři roky. „Finance na kompletní rekonstrukci by měl poskytnout stát,“ dodává Iliáš.

Nádraží v Hradci Králové má 18 kolejí a o osm nástupišť.

Práce zkomplikují dopravu

Rekonstrukce má trvat necelé tři roky. Její větší část se navíc bude provádět přímo v kolejišti. Cestující se tak musí připravit na komplikace v dopravě. Na takto vytíženém dopravním uzlu se promítnou prakticky po celém kraji.

„Během stavby bude omezený provoz na nádraží. Bude zde zavedený výlukový jízdní řád a spoje budou nahrazeny autobusy. Pohyb cestujících bude omezený a budou využívat provizorní nástupiště,“ vysvětluje mluvčí SŽDC.

Rekonstrukci bude předcházet zdvoukolejnění tratě na Pardubice

Před samotnou rekonstrukcí vlakového nádraží je v plánu zdvoukolejnění tratě z Rosic nad Labem do Stéblové. „Hlavní výhodou bude především zvýšení traťové rychlosti,“ dodává Ilišáš. Kromě samotného zdvoukolejnění projde úsek i kompletní modernizací.

Trať bude mít nové bezpečnostní prvky a vznikne nová zastávka. „Bude zřízena nová zastávka „Stéblová –obec“ v prostoru u přejezdu u obce Stéblová se dvěma postranními nástupišti s přístupem přes přejezd,“ popisuje záměr Iliáš.

V rámci stavby druhé trati vznikne i pět mostů a dva nové podchody. „Na stávajících třech silničních mostech přes železniční trať budou upraveny zábrany proti dotyku,“ dodává mluvčí.

S modernizací tratě z Rosic nad Labem do Stéblové se začne na jaře příštího roku. Práce mají skončit na konci roku 2023, tedy rok po zahájení rekonstrukce na vlakovém nádraží v Hradci Králové. Zdvojkolejnění tohoto úseku vyjde na 2,2 miliardy korun.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto

Štítky vlak, nádraží, Hradec Králové, Rosice, oprava, modernizace, výluka, tři roky, autobus, doprava, rekonstrukce, železniční stanice, Správa železniční dopravní cesty, Pardubice, Stéblová

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vlakové nádraží v Hradci Králové čeká rekonstrukce za 2,5 miliardy korun. Práce budou tři roky komplikovat dopravu  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.