Data z mobilních telefonů ukazují, jak se změnilo chování lidí v době pandemie koronaviru. Méně času trávíme nejenom v obchodních centrech, ale i v potravinách nebo v drogeriích. Rapidně také stoupla návštěvnost parků.
Přehledy Googlu ukazují, jak se změnily počty návštěv a délka pobytu na různých místech ve srovnání s obvyklou aktivitou před vypuknutím koronavirové pandemie. Data vycházejí z měření internetové služby Google Maps.
Lidé v Královéhradeckém kraji tráví podstatně méně času v nákupních centrech a dalších volnočasových provozovnách (logicky, protože jsou uzavřená), podle statistik Googlu je pokles 59 procent v porovnání s obvyklou aktivitou.
Možná překvapivě se lidé také méně pohybují v potravinách, drogeriích a lékárnách, pokles je 19 procent. Potraviny chodí Češi nejčastěji nakupovat v pátek od 13 do 17 hodin a pak také v úterý, ve středu a čtvrtek kolem 15. hodiny – tou dobou je v obchodech v průměru nejvíce zákazníků. Pokud se lidé chtějí vyhnout davům, měli by nakupovat především ráno, a to kterýkoliv den mezi 7. a 8. hodinou.
Méně lidí (- 4 procenta) Google v Královéhradeckém kraji vysledoval také ve stanicích veřejné dopravy jako jsou autobusové zastávky nebo vlaková nádraží. Pokles zaznamenal také v pohybu na pracovišti (- 14 procent). Naopak více času lidé tráví v parcích (+ 57 procent) a doma (+ 4). Největší nával v parcích můžeme čekat o víkendu mezi 15. a 17. hodinou.
„Tyto statistiky počítáme na základě dat uživatelů, kteří ve svém účtu Google povolili historii polohy, data proto pocházejí jen od části našich uživatelů. Jako vždy platí, že tento vzorek může a nemusí odpovídat přesnému chování širší populace,“ uvádí Google s tím, že data dbají na ochranu soukromí lidí a nezveřejňují žádné údaje umožňující zjištění totožnosti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.