Dostat se z Moravského Předměstí v Hradci Králové do Pardubic znamená pro řidiče jet víc než sedm kilometrů městem. Teprve pak se napojit na výpadovku známou jako Hradubická. Ve špičce to může znamenat i dvacet minut jízdy. Díky plánované zkratce budou řidičům stačit jen tři minuty. Na silnici I/37 se totiž dostanou přímo.
Nová silnice bude mít zhruba kilometr a začínat bude v zatáčce pár metrů za zastávkou hromadné dopravy Čistička II. Odtud pak povede přes Labe rovnou k silnici I/37 a sjezdu na Březhard (Makro).
„Zahájení stavby jižního spojení do Hradce Králové je prozatím naplánováno až na 2028. Do té chvíli je třeba mít provedenou rekonstrukci silnice z Hradce Králové na Vysokou nad Labem,“ říká náměstek hejtmana Martin Červíček (ODS). Stavbu samotnou pak bude mít na starosti Ředitelství silnic a dálnic. „Ohledně této stavy aktuálně Ředitelství silnic a dálnic jedná s Ministerstvem dopravy a Královéhradeckým krajem,“ řekl za Ředitelství silnic a dálnic tiskový mluvčí Jan Studecký. Stavbu totiž musí podpořit i vláda.
Propojení jižní části města s výpadovkou na Pardubice by výrazně ulevilo dopravě na Gočárově okruhu, kolem Fakultní nemocnice a na vytížené křižovatce Mileta. Obyvatelé Moravského Předměstí by navíc získali i přímé napojení na budoucí dálnici D35 a D11.
Podle vedení Královéhradeckého kraje by měl zhruba kilometr dlouhou spojku platit stát. Kvůli velkému množství připravovaných staveb je ale možné, že na ni Ředitelství silnic a dálnic nenajde peníze. „Stavbu určitě umožníme a budeme se podílet na připojení Březhradu, aby byl výjezd do obou směrů,“ uvedl pro Mladou frontu krajský ředitel Ředitelství silnic a dálnic Marek Novotný.
V Hradci Králové se nejedná o žádný nový nápad. Projekt podobné stavby, která by měla spojit Hradubickou s jižním částí města, leží na stole už několik let. Původně však byla řeč o spojení silnice I/37 s Třebší.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.