Služeb speciálně upravených autobusů na přepravu kol loni v Krkonoších využilo 39.819 cestujících, kteří převezli rekordních 4500 jízdních kol. Bicykl si tak do autobusu vzal zhruba každý devátý turista.
Krkonoše zažily loni v létě nadprůměrnou návštěvnost, protože cestování do zahraničí bylo kvůli pandemii koronaviru složitější. V době relativně klidného období mezi dvěma pandemickými vlnami mnoho Čechů zamířilo právě do Krkonoš. Téměř 40.000 osob přepravených cyklobusy tak téměř vyrovnalo rekord roku 2019 s 41.804 přepravenými lidmi. Počty přepravených kol meziročně vzrostly o čtvrtinu.
Cyklobusy po Krkonoších jezdí každé léto od roku 2004. Loni byly v provozu od konce května do konce září. Síť šesti linek propojuje nejvyšší české hory ze západu na východ a z jihu na sever. Hlavní páteřní linka z Harrachova na Pomezní Boudy měří 118 kilometrů. Dalšími linkami se turisté s koly dostanou například na hřebenovou Špindlerovu boudu, na Horní Mísečky, do Pece pod Sněžkou či Žacléře.
Kromě linky z Jilemnice na Horní Mísečky, kde se kola ukládala uvnitř autobusu, byly všechny cyklobusy vybaveny přívěsy pro kola. Přívěsy jsou pro 20 až 35 kol a v autobuse může jet 45 až 55 lidí. Na linkách platí ceníky pravidelné linkové dopravy jednotlivých dopravců, za jízdní kolo je příplatek. Provoz cyklobusů dotují Liberecký a Královéhradecký kraj.
Organizátoři cyklobusů věří, že přes trvající epidemii koronaviru budou cyklobusy jezdit i letos. Na základě tendru Královéhradeckého kraje na zajištění linkové autobusové dopravy se však obmění dopravci. "S nimi přijdou i nové autobusy s vleky na kola. Předložené navržené jízdní řády jsou v souladu našimi představami. Máme příslib, že nebude nic škrtáno," řekla koordinátorka projektu Mirka Chaloupská ze Svazku měst a obcí Krkonoše.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.