V příštím roce dojde na modernizaci další části železniční tratě z Pardubic do Hradce Králové. Správa železnic nyní vyhlásila výběrové řízení na firmu, které rekonstrukci uzlu mezi stanicemi Pardubice – Rosice nad Labem a Stéblová provede. Trať bude nově dvojkolejná.
„Hlavním úkolem společnosti bude výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích,“ vysvětlila Radka Pistoriusová ze Správy železnic. Přes ten budou moct vlaky projíždět vyšší rychlostí. Dojde tak ke zkrácení cesty mezi krajskými metropolemi. Původně jednokolejný most půjde k zemi a na jeho místě firma postaví úplně nový. Naváže tak na již zahájenou přestavbu pardubického hlavního nádraží.
Kromě mostu se novinek dočká i samotné nádraží Pardubice - Rosice nad Labem. Pro napojení na dvojkolejnou trať vznikne víc kolejišť a nová nástupiště. Ty bude spojovat nová lávka nad samotnou tratí.
Rekonstrukcí projde i zastávka Semtín. Ta dostane dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. „Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka,“ dodává mluvčí. Nový 7,5 kilometrů dlouhý úsek za 2,6 milionu korun má být hotový na konci roku 2023.
Modernizace železničního uzlu v Pardubicích bude v příštím roce komplikovat dopravu. „Koncem května by měla začít nepřetržitá výluka, která potrvá pět měsíců. Nebudou jezdit vlaky mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem. Bude jezdit náhradní autobusová doprava na Chrudim a na Hradec Králové," řekl ředitel Regionálního obchodního centra Pardubice Českých drah Tomáš Netolický.
I v Hradci Králové je v plánu kompletní rekonstrukce hlavního vlakového nádraží. Ta ale začne až po kompletním dokončení oprav toho v Pardubicích. Nejdříve tak za dva roky.
„Je navržena kompletní rekonstrukce technologických zařízení, železničního svršku a spodku, včetně odvodnění. Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště číslo 4, rekonstruováno stávající nástupiště 1A a upraveno vnější nástupiště číslo 1,“ vyjmenovala mluvčí SŽDC Nela Friebová.
Úterý, 12. května 2020, 13:30
Budova vlakového nádraží v Hradci Králové se otevřela v roce 1857. Nyní se připravuje její největší rekonstrukce v historii. Jde o modernizaci hlavní budovy, opravu stávajících nástupišť a vybudování nového. Práce za 2,5 miliardy korun začnou za dva...
V roce 1981 byla budova vlakového nádraží vyhlášena kulturní památkou. Nádraží v Hradci Králové má 18 kolejí a osm nástupišť.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.