Dálnice D11, která aktuálně končí u Hradce Králové se staví už od roku 1978. Další úsek do Smiřic by měl být podle harmonogramu hotový do května roku 2022. Nyní je ale možné, že se stavba opět zpozdí. Ředitelství silnic a dálnic případné zpoždění počítá.
„Koronavirová situace určitým způsobem ovlivňuje stavbu. Toto ovlivnění je zhotovitelem stavby průběžně dokladováno a tento vliv bude muset být řádně prokázán. Momentálně jsme ve fázi kontroly těchto předávaných podkladů,“ vysvětlil Hradecké Drbně mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Pokud Ředitelství silnic a dálnic uzná zhotovitelům zpoždění kvůli koronaviru, může se oficiální termín dokončení dalších úseků D11 odložit. Zda to tak skutečně bude ŘSD redakci nesdělilo. Na první pohled je však vidět, že se během pandemie práce kolem Hradce Králové zpomalily.
„Provedena je většina hrubých zemních prací, přeložky inženýrských sítí. V tomto roce jsou realizovány spodní a vrchní stavby jednotlivých mostů,“ dodává Studecký. Základy pro mostní pilíře už můžeme vidět například na výpadovce z Hradce Králové směrem na Jičín.
Na úseku z Hradce Králové do Smiřic však zbývá dokončit víc než dvě třetiny prací. Staveniště dálnici připomíná jen z daleka. „Dokončit je potřeba kompletní stavební objekty mostů, vozovkové vrstvy hlavní trasy a přeložek ostatních komunikací, přístupové polní cesty a mnoho dalších nezbytných objektů pro provoz dálnice,“ dodává mluvčí.
Cyklostezka by měla spojit Hradec Králové a Stěžery, je rozdělena na dvě části. První, od Hradce Králové až po budoucí dálnici, má na starosti magistrát města Hradce Králové. Druhou „polovinu“ zařizuje obec Stěžery. Ta jí navede od dálnice až do obce.
Hradec Králové na svoji půlku nemá pozemky. „Potřebné pozemky v katastrálním území Hradce Králové jsou stále v řešení. V části od kruhového objezdu dále do Kuklen se pozemky doposud nepodařilo získat, jelikož vlastník odmítl přistoupit na jejich směnu nebo výkup,“ řekla mluvčí Hradce Králové Kateřina Šmídová.
Druhá část směrem na Stěžery už je vyprojektovaná a Hradec Králové se na ní podílí finančně. „Tato stavba by měla být hotova podle harmonogramu v srpnu 2020. Z tohoto důvodu je kompletně uzavřena komunikace od kruhové křižovatky Kukleny do Zelené ulice ve Stěžerách,“ vysvětluje místní starostka Dagmar Smetiprachová.
Samotné rozšíření mostu v místě dálnice je projekt Stěžer, Hradce Králové a Královéhradeckého kraje. „Město Hradec Králové nám již poskytlo účelovou dotaci ve výši 40 % na rozšíření této mostní konstrukce. Dále s městem spolupracujeme na přípravě projektové dokumentace,“ doplňuje Smetiprachová. Další část by měl zaplatit Královéhradecký kraj.
Dalším úsekem, který by měl být dokončený je ten z Trutnova na státní hranice s Polskem. Podle plánu by mohl být v provozu v roce 2027. S přípravou se začalo v roce 2014 studií proveditelnosti. „V současnosti čeká D11 na dostavbu zbývajících 64 kilometrů,“ dodává ŘSD.
Z Prahy až na státní hranici bychom se podle aktuálního harmonogramu mohli dostat v roce 2028, po kompletní dokončení úseku Jaroměř – Trutnov. Tedy po 50 letech od začátku stavby dálnice u Prahy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.