Železniční trať spojující Týniště nad Orlicí, Častolovice a Solnici projde výraznou modernizací, která zlepší kapacitu pro nákladní dopravu i pohodlí cestujících. Zavedení elektrických vlaků přinese ekologičtější dopravu a nový rozvoj pro průmyslovou zónu Solnice/Kvasiny.
Správa železnic tento týden zahájila první dvě etapy projektu, který by měl být dokončen v roce 2027, s významnou podporou z Evropské unie.
Celý projekt je rozdělen do tří etap, jehož výsledkem bude celková rekonstrukce a elektrizace traťového úseku. „Modernizace zvýší kapacitu trati, přičemž se zlepší zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně,“ vysvětlil novinářům mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Pro nákladní dopravu vznikne nová stanice, která usnadní sestavování vlaků s novými automobily. Cestující se dočkají přímého elektrického vlaku mezi Hradcem Králové, Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí.
Kromě nových výhyben a úpravy oblouků, které umožní traťovou rychlost až 120 km/h, projde kompletní přestavbou kolejiště v Týništi nad Orlicí.
Na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice budou vybudována bezbariérová nástupiště a nové informační tabule. Rekonstrukce se dotkne i mostu přes řeku Bělou v Častolovicích. Elektrizace trati bude probíhat v několika fázích, kdy v příštím roce bude natáhnuto trolejové vedení, čímž dojde k napojení na střídavou napájecí soustavu.
Celkové náklady na projekt dosahují 6,7 miliardy korun, přičemž EU přispěje až 2,57 miliardy korun. Realizace modernizace probíhá za účasti společností Eurovia CZ, Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.