Počasí dnes2 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

V letošním roce se začne pracovat na modernější železniční dopravě v kraji. Jde o investice za miliardy

Správa železnic chce investovat miliardy korun do modernizace železniční dopravy v Královéhradeckém kraji. Jen v letošním roce zahájí sedm velkých projektů. Tím největším bude rekonstrukce hlavního nádraží a železničního uzlu v Hradci Králové.

„Mezi klíčové považuji zejména první etapu zásadní modernizace železničního dopravního uzlu v Hradci Králové,“ uvedl v tiskové zprávě hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS). 

Práce mají vyjít na zhruba 2,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty opraví i současná nástupiště. Kompletní opravou projdou peróny číslo 2 a 3. A to včetně zastřešení. Díky těmto pracím budou moct vlaky projíždět stanicí rychleji. Maximální povolená rychlost se tak zvýší na 80 kilometrů v hodině.   

„Je navržena kompletní rekonstrukce technologických zařízení, železničního svršku a spodku, včetně odvodnění. Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště číslo 4, rekonstruováno stávající nástupiště 1A a upraveno vnější nástupiště číslo 1,“ vyjmenovala před časem pro Hradeckou Drbnu mluvčí SŽDC Nela Friebová.   

Podle předešlých informací má rekonstrukce trvat necelé tři roky. Její větší část se navíc bude provádět přímo v kolejišti. Cestující se tak musí připravit na komplikace v dopravě. Na takto vytíženém dopravním uzlu se promítnou prakticky po celém kraji.

Zdvojkolejnění trati z Hradce do Pardubic 

Druhým velkým projektem v Královéhradeckém kraji bude předposlední krok ke zdojkolejnění trati z Hradce Králové do Pardubic. Právě v první etapě tohoto projektu projde rekonstrukcí hlavní nádraží.  

Pětiletý projekt má připravený rozpočet ve výši téměř 11 miliard korun. V roce 2028 na něj naváže závěrečná etapa, která protáhne druhou kolej na celý úsek mezi oběma krajskými městy. 

„Další investice se budou týkat například tratí z Chlumce nad Cidlinou do Trutnova či z Týniště nad Orlicí do Solnice,“ dodává hejtman Červíček. Úpravami má projít kompletně celé kolejiště vyjma rekonstruovaných částí.  

S rozvojem průmyslové zóny Solnice-Kvasiny souvisí i další drážní projekt, a tím je elektrizace trati z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. V rámci tohoto projektu, který je plánován na dva roky s plánovaným začátkem v září letošního roku, je i prodloužení nástupišť v Rychnově nad Kněžnou a na zastávce v Častolovicích a úprava mostních konstrukcí na vyšší třídu zatížení, uvádí hejtmanství.  

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto KVNSBL | Pixabay

Štítky Královéhradecký kraj, investice, projekt, železnice, Hradec Králové, Martin Červíček, Správa železnic, rekonstrukce, Pardubice, Týniště nad Orlicí

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V letošním roce se začne pracovat na modernější železniční dopravě v kraji. Jde o investice za miliardy  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.