Radnice Hradce Králové hodlá cyklistům zjednodušit jízdu v centru města a lépe využívat v březnu otevřenou lávku přes Labe u Aldisu. Chystá proto zavedení obousměrného provozu pro cyklisty ve Škroupově ulici.
Její úprava s vyznačením pruhu pro cyklisty si však vyžádá zrušení 22 parkovacích míst pro auta, která nadále budou ulicí jezdit jen jednosměrně. "V centru města tak ubudou parkovací místa," řekl náměstek primátorky pro územní plán a životní prostředí Adam Záruba.
Bez změny ve Škroupově ulici by stavba lávky, za níž město dalo 175 milionů korun, ztrácela zčásti smysl. Město lávku postavilo mimo jiné proto, aby cyklisté měli bezpečné spojení mezi centrem města a Šimkovými sady, respektive mezi západní a východní částí města.
Zatím se cyklisté po přejetí lávky do centra města k třídě Karla IV. a do západní části města Škroupovou ulicí nedostanou, ledaže by Škroupovou ulicí projeli v protisměru nebo kolo vedli. Nově bude po jedné straně ulice pruh pro cyklisty místo parkovacích míst podélného stání. Na opačné straně Škroupovy ulice zůstane pro auta zachováno šikmé státní. Změna spočívající v novém dopravním značení by podle Záruby měla být hotová do letních prázdnin.
Záruba připustil, že z pohledu řidičů půjde o nepopulární opatření, protože v centru města ubudou parkovací místa. "Pokud ale chceme podporovat cyklistickou dopravu, tak pár takových opatření budeme muset zavést," řekl. Do budoucna radnice podle něj počítá i se stavebními úpravami, například na nepřehledné křižovatce Škroupovy a Průmyslové ulice.
Z parkovacích míst vybírá parkovné společnost ISP Hradec Králové, a to na základě koncese od města. Změnou přijde o zpoplatněná místa, a tedy i o tržby z nich. "Na dopravní komisi pravidelně dochází zástupce ISP a nijak to nerozporoval. Bude to muset být dál projednáno," řekl k tomu náměstek primátorky pro dopravu Miroslav Hloušek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.