Jak se má chodec nebo cyklista chovat v silničním provozu za snížené viditelnosti? Na tuto otázku se policisté ptali náhodných lidí po celém Královéhradeckém kraji. Většina z nich moc dobře ví, že je třeba „vidět a být viděn“. Řada z nich však přiznala, že se pravidlem neřídí.
„Policisté oslovili 35 náhodných účastníků silničního provozu. Někteří však uvedli, že občas nevěnují dostatečnou pozornost své osobní bezpečnosti, zejména viditelnosti,“ uvedla na webu policie mluvčí Eliška Prachařová.
Všichni dotázaní správně odpověděli, že reflexní prvky musí mít chodec mimo obec. Většina z nich navíc přiznala, že v tmavém oblečení jsou chodci špatně vidět i v městském provozu.
Ve tmě je řidič schopný reflexní prvek zaregistrovat už na vzdálenost 200 metrů. Naopak v tmavém oblečení bez reflexního vzoru se tato vzdálenost snižuje na 18 metrů. Mimo obec na této vzdálenosti řidič většinou nestihne ani zareagovat.
Jedna z posledních dopravních nehod kvůli tmavému oblečení se stala v první polovině ledna v Jičíně. Třiatřicetiletý řidič na neosvětleném přechodu pro chodce přehlédl čtyřiasedmdesátiletou chodkyni. Zranění byla natolik vážná, že na místo musel záchranářský vrtulník z Hradce Králové.
Podle informací byla seniorka oblečená v tmavém oblečení. „Řidič společně s dalšími osobami ihned poskytli poškozené první pomoc, nicméně čtyřiasedmdesátiletá seniorka byla z místa nehody letecky transportována do Fakultní nemocnice v Hradci Králové,“ uvedla mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.