Dnes odpoledne začala u konce dálnice D11 stavba 6,5 kilometru dlouhého obchvatu Jaroměře. Jeho hlavním úkolem bude vyvést především tranzitní dopravu z centra dvanáctitisícového města. Stavět se má dva roky a Ředitelství silnic a dálnic za novou silnici I/33 zaplatí 688 milionů korun.
Obchvat Jaroměře bude přeložkou stávající silnice první třídy z Hradce Králové do Náchoda. Začne na kruhovém objezdu u Hořenic, v místě současného konce dálnice D11. Následně povede přes Heřmanice, kolem Čáslavky, Dolan, Svinišťan a na původní trasu se napojí ve Velkém Třebešově kousek před Českou Skalicí. „Pro nás i okolní obce je to nejdůležitější silniční stavba v novodobé historii,“ řekl dnes Hradecké Drbně starosta Jaroměře Josef Horáček (STAN). Přes tyto obce denně projede zhruba 15 tisíc aut.
Původně měl být obchvat Jaroměře hotový s dokončením posledních dvou úseků dálnice od Hradce Králové. Přípravy však zkomplikoval především spor o výkupu pozemků. Ředitelství silnic a dálnic se dostalo do sporu s rodinou místopředsedy Vrchního soudu v Praze Františka Kučery. Ten odmítal potřebné pozemky poskytnout.
„Je to jedna z nejvíce vyvzdorovaných staveb, na které se pracovalo skutečně dlouhá léta,“ řekl dnes na slavnostním zahájení stavby Hradecké Drbně ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Územní rozhodnutí ke stavbě bylo vydáno už v roce 2011. Právní moci ale nebylo až o několik let později. „Ta legislativa funguje, ale pouze ve chvíli, kdy tam není odpor,“ postěžoval si dnes při svém proslovu ředitel ŘSD Radek Mátl. Spor o nutné pozemky je v současné době stále u soudu.
Aby byla silnice I/33 skutečnou alternativou k budované dálnici D11, je třeba vybudovat i obchvat Náchoda. „U této stavby v současné době vykupujeme pozemky a máme podanou žádost o stavební povolení. Během příštího roku bychom mohli začít hledat zhotovitele,“ řekl dnes Mátl.
V současné době se odhaduje, že náklady na vybudování Náchoda se mohou pohybovat někde kolem 3,15 miliardy korun. Se stavbou by se mohlo začít po vybudování obchvatu Jaroměře. Tedy v roce 2024.
Nová silnice I/33 má podle Ředitelství silnic a dálnic, Královéhradeckého kraje i státu mezinárodní význam. S obchvatem Náchoda se totiž stane součástí mezinárodní silnice E67. Zároveň bude alternativou pro lidi jedoucí do Polska, kteří z nějakého důvodu nebudou chtít využít silnici.
Souběžně se zahájením stavby nového obchvatu Jaroměře, se podařilo dokončit novou okružní křižovatku na výpadovce směrem do Trutnova. Šlo o přestavbu starého křížení silnice I/37 a II/285 od Velichovek.
„Nová okružní křižovatka má vnější průměr 31 metrů a čtyři větve s šířkou 3,5 metru. Mimo počtu napojení do křižovatky jsou zachovány i bypassy pro odbočení vpravo ze silnice I/37,“ uvedla na webu ŘSD Petra Drkulová z týmu komunikace ŘSD. Podle jejích slov bude průjezd křižovatkou plynulejší a bezpečnější.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.