Počasí dnes8 °C, zítra7 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

Začala stavba obchvatu Jaroměře. Městu by se mohlo ulevit za zhruba dva roky

Dnes odpoledne začala u konce dálnice D11 stavba 6,5 kilometru dlouhého obchvatu Jaroměře. Jeho hlavním úkolem bude vyvést především tranzitní dopravu z centra dvanáctitisícového města. Stavět se má dva roky a Ředitelství silnic a dálnic za novou silnici I/33 zaplatí 688 milionů korun.

Obchvat Jaroměře bude přeložkou stávající silnice první třídy z Hradce Králové do Náchoda. Začne na kruhovém objezdu u Hořenic, v místě současného konce dálnice D11. Následně povede přes Heřmanice, kolem Čáslavky, Dolan, Svinišťan a na původní trasu se napojí ve Velkém Třebešově kousek před Českou Skalicí. „Pro nás i okolní obce je to nejdůležitější silniční stavba v novodobé historii,“ řekl dnes Hradecké Drbně starosta Jaroměře Josef Horáček (STAN). Přes tyto obce denně projede zhruba 15 tisíc aut.  

Přípravu doprovázejí velké komplikace  

Původně měl být obchvat Jaroměře hotový s dokončením posledních dvou úseků dálnice od Hradce Králové. Přípravy však zkomplikoval především spor o výkupu pozemků. Ředitelství silnic a dálnic se dostalo do sporu s rodinou místopředsedy Vrchního soudu v Praze Františka Kučery. Ten odmítal potřebné pozemky poskytnout.  

„Je to jedna z nejvíce vyvzdorovaných staveb, na které se pracovalo skutečně dlouhá léta,“ řekl dnes na slavnostním zahájení stavby Hradecké Drbně ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Územní rozhodnutí ke stavbě bylo vydáno už v roce 2011. Právní moci ale nebylo až o několik let později. „Ta legislativa funguje, ale pouze ve chvíli, kdy tam není odpor,“ postěžoval si dnes při svém proslovu ředitel ŘSD Radek Mátl. Spor o nutné pozemky je v současné době stále u soudu.  

Stát se snaží i o vybudování obchvatu Náchoda  

Aby byla silnice I/33 skutečnou alternativou k budované dálnici D11, je třeba vybudovat i obchvat Náchoda. „U této stavby v současné době vykupujeme pozemky a máme podanou žádost o stavební povolení. Během příštího roku bychom mohli začít hledat zhotovitele,“ řekl dnes Mátl. 

V současné době se odhaduje, že náklady na vybudování Náchoda se mohou pohybovat někde kolem 3,15 miliardy korun. Se stavbou by se mohlo začít po vybudování obchvatu Jaroměře. Tedy v roce 2024. 

Nová silnice I/33 má podle Ředitelství silnic a dálnic, Královéhradeckého kraje i státu mezinárodní význam. S obchvatem Náchoda se totiž stane součástí mezinárodní silnice E67. Zároveň bude alternativou pro lidi jedoucí do Polska, kteří z nějakého důvodu nebudou chtít využít silnici.   

Průjezd Jaroměří zpříjemní nová okružní křižovatka   

Souběžně se zahájením stavby nového obchvatu Jaroměře, se podařilo dokončit novou okružní křižovatku na výpadovce směrem do Trutnova. Šlo o přestavbu starého křížení silnice I/37 a II/285 od Velichovek.   

„Nová okružní křižovatka má vnější průměr 31 metrů a čtyři větve s šířkou 3,5 metru. Mimo počtu napojení do křižovatky jsou zachovány i bypassy pro odbočení vpravo ze silnice I/37,“ uvedla na webu ŘSD Petra Drkulová z týmu komunikace ŘSD. Podle jejích slov bude průjezd křižovatkou plynulejší a bezpečnější. 

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Petr Roubíček

Štítky Jaroměř, obchvat, stavba, zahájení, ŘSD, doprava, základní, kámen, silnice, I/33, foto, komplikace, Náchod, Ředitelství silnic a dálnic, dálnice, kruhový objezd, Dálnice D11, Hradec Králové, Radek Mátl, Jiří Ruda

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Začala stavba obchvatu Jaroměře. Městu by se mohlo ulevit za zhruba dva roky  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.