Posezónní výprodej zboží nebo akční ceny v nabídkách supermarketů jsou velkým lákadlem pro mnoho lidí. Česká obchodní inspekce průběžně monitoruje dodržování zákona o ochraně spotřebitele, který mimo jiné upravuje poctivost prodeje výrobků. Ve 2. čtvrtletí 2018 provedla 1 308 kontrol a porušení právních předpisů zjistila ve více než 50 procentech.
„Jednotlivé inspektoráty ČOI často využívají při kontrolní činnosti podněty od spotřebitelů, kteří se setkávají v rámci slevových akcí s nesprávným účtováním cen výrobků. Zpravidla jsou účtovány ceny vyšší, než jsou ceny deklarované. Mnohdy také není spotřebitel seznámen s výší ceny po slevě vůbec,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
ČOI uskutečnila v období od 1. dubna do 30. června 2018 kontrolní akci zaměřenou na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezónních slev. Na celém území České republiky provedla 1 308 kontrol a porušení právních předpisů zjistila v 679 případech, tj. 51,9 %.
Nejčastěji docházelo k porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a to v 849 případech:
Česká obchodní inspekce uložila v tomto období 575 pokut v celkové výši 9 595 500 Kč. Nejvyšší pokuty byly uloženy společnosti Ahold v celkové výši 2 485 000 Kč (celkem 5 pokut, kdy nejvyšší činila 1 700 000 Kč). Dalších 9 pokut v celkové výši 2 090 000 Kč byly uděleny společnosti Penny Market a 4 pokuty v celkové výši 970 000 Kč společnosti Tesco.
Dále ČOI vydala zákaz prodeje výrobků, které nesplňovaly požadavky zvláštních právních předpisů, v celkovém množství 4 858 kusů. Hodnota zakázaného zboží činila 729 119 Kč. Dalším opatřením bylo vydání zákazu používání 81 kusů měřidel neodpovídajících požadavkům zvláštních právních předpisů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.