Výstavba silničního obchvatu Jaroměře na Náchodsku by mohla začít v červnu. Archeologové dokončují výzkum v trase budoucí silnice. Obchvat bude stavět společnost Metrostav Infrastructure. Cena vzešlá ze soutěže je zhruba 800 milionů korun.
"V polovině června bychom byli rádi, kdyby stavba začala. Předpokládaná doba výstavby od předání stavby je 30 měsíců, které by mělobýt v červnu," řekl v místě vykopávek u Hořenic ředitel hradecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Marek Novotný.
Stavbaři za současného stavu mohou pracovat jen v trase obchvatu. Silničářům ještě chybí pozemky, které by dočasně využili například pro přeložky inženýrských sítí, pro stavbu provizorního mostu nebo k dalšímu přístupu na stavbu. Podle ŘSD to blokují manželé Kučerovi, kteří v souvislosti s pozemky kolem Jaroměře vedou se státem několik různých sporů. František Kučera je místopředsedou Vrchního soudu v Praze.
"Chybí nám ještě dočasné zábory pro přeložky inženýrských sítí, které jsou nutné pro výstavbu a jsou rovněž ve vlastnictví Kučerových. Dočasné využití těchto pozemků je předmětem sporu," řekl Novotný.
V případě, že nedojde k dohodě mezi státem a majiteli pozemků, které budou stavbaři dočasně potřebovat, spor s velkou pravděpodobností skončí u soudu. To by pak podle Novotného mohlo zkomplikovat technické řešení, výstavbu jako takovou a stavbu i prodražit.
Důležitý rozsudek pro zahájení stavby obchvatu Jaroměře, přeložky silnice I/33 Jaroměř, padl v dubnu. Krajský soud v Hradci Králové zamítl žalobu manželů Kučerových proti vyvlastnění pozemků v trase obchvatu. ŘSD díky tomu může zahájit stavbu obchvatu.
Obchvat o celkové délce 6,55 kilometru z Jaroměře odvede tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Navazovat bude na nynější konec dálnice D11 u Hořenic severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice. Nejvýznamnější stavbou na trase obchvatu dvanáctitisícové Jaroměře bude zhruba 600 metrů dlouhý most přes Labe a říční nivu.
Kromě Jaroměře obchvat odvede tranzitní dopravu i z obcí Čáslavky, Dolany a Svinišťany. Po silnici přes obce nyní denně projede kolem 15 tisíc vozidel, z nichž významnou část tvoří kamiony. Bez obchvatu Jaroměře budou řidiči jedoucí z Hradce Králové na Náchod a Polsko nadále muset sjíždět z dálnice D11 do Jaroměře a jet přes centrum města.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.