S nástupem nepříznivého počasí vyvstává otázka, jak správně jezdit na elektrokoloběžkách v centru Hradce Králové? Provozovatel zelených koloběžek nabádá k opatrnost a zapnutí módu začátečníka. Cyklistu na koloběžce může překvapit námraza, mokré listí nebo mlha.
I přes nepříznivé zimní počasí zůstávají zelené koloběžky společnosti Bolt v provozu bez omezení. Přístup k bezpečné jízdě tak závisí především na uživatelích. I proto nyní společnost vydala souhrn doporučení, kterými by se měli cyklisté řídit. Koloběžky společnost stáhne jen ve chvíli, kdy se teploty budou dlouhodobě držet pod bodem mrazu nebo napadne velké množství sněhu.
„I zkušeným jezdcům doporučujeme nastavit si v aplikaci začátečnický mód, který snižuje maximální rychlost na 15 kilometrů za hodinu. Jízda za zhoršených povětrnostních podmínek je jiná. Zvolnit rozhodně není ostuda,“ řekl manažer mmikromobility společnosti Bolt Martin Zajíc
Pravidla bezpečnosti pro jízdu na elektrokoloběžce jsou prakticky totožná s těmi pro cyklisty na klasických jízdních kolech. Na mokré silnici nebo náledí je třeba počítat s tím, že se snižuje přilnavost pneumatik. Zároveň se prodlužuje brzdná dráha.
Při jízdě na koloběžce se navíc snižuje pocitová teplota. Před půjčením by tak uživatelé neměli zapomínat na teplé oblečení. Podle provozovatelů koloběžek je třeba myslet především na rukavice.
„Přestože jsou naše koloběžky vybaveny světly, rozhodně nic nepokazíte, když si na projížďku tmou připnete nějaký reflexní klip nebo samolepku, či třeba oblečete bundu s reflexními prvky,“ dodává Zajíc. I když se elektrokoloběžky používají v centru města, stále platí pravidlo vidět a být viděn.
Podle odborníků by měli zejména v těchto dnech cyklisté sami sebe a svá kola nebo koloběžky vybavit dalšími reflexními doplňky. Jejich jednoduchým použitím při jízdě zvyšují svou bezpečnost. „Například pro zřetelné ukázání znamení o změně směru jízdy je vhodné mít v oblasti zápěstí reflexní pásku,“ říká krajská koordinátorka organizace BESIP Markéta Novotná.
V našem regionu řešila policie hned několik dopravních nehod, ve kterých figurovali cyklisté na elektrokoloběžkách. V některých hrál dokonce roli alkohol. Jedna taková nehoda se stala v říjnu v Gebauerově ulici v Hradci Králové. Čtyřicetiletý muž naboural zaparkované auto a sám se zranil. Nadýchal 2,5 promile. Způsobil škodu za celkem 40 tisíc korun.
Ve stejném měsíci musela policie řešit i osmnáctiletého jezdce, který na koloběžce vjel přímo pod kola projíždějícího auta. „Jezdec na koloběžce jel po chodníku a následně vjel na přechod pro chodce bezprostředně před projíždějící vozidlo značky Škoda Octavia,“ řekla k nehodě mluvčí policie Iva Kormošová. Mladík skončil s lehkým zraněním v nemocnici.
Úterý, 13. července 2021, 19:00
Dopravní policisté z Jičína hledají svědky nehody, při které se zranil dvanáctiletý chlapec, který jel na koloběžce. Padesátiletý řidič nejspíš chlapce přehlédl, ten upadl a skončil zaklíněný pod přední částí vozidla.
První služba sdílených elektrokoloběžek v Hradci Králové začala fungovat letos v létě. Od začátku používání koloběžek do konce září evidovala hradecká policie osm nehod, ve kterých nějakým způsobem koloběžka figurovala. Dvě nehody se staly pod vlivem alkoholu. U šesti z nich byl viníkem přímo uživatel elektrokoloběžky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.