V listopadu zemřelo na silnicích 40 lidí, o šest víc než před rokem. Poslední dvě listopadové smrtelné nehody se staly v úterý. Jedna v Plzeňském kraji a druhá v Hradci Králové, kdy při nárazu do stromu zemřela spolujezdkyně. Svou roli hraje taky aktuální počasí. Policisté v Královéhradeckém kraji řešili během 24 hodin 49 dopravních nehod. Nabádají řidiče k předvídavosti.
„Od začátku letošního roku si dopravní nehody vyžádaly 423 životů, což je podobný počet jako za stejnou část loňského roku. Nejtragičtějším měsícem na silnicích byl letos zatím srpen s 56 oběťmi“, informoval ředitel dopravní policie Jiří Zlý.
Nejčastější příčiny tragických nehod jsou podle policie dlouhodobě stejné. Patří mezi ně hlavně nepřizpůsobení rychlosti, přejetí do protisměru a nedání přednosti v jízdě.
S nástupem zimy je ale spouštěčem řady dopravních nehod taky počasí a nepřizpůsobení jízdy klimatickým podmínkám a stavu vozovky. Policisté v Královéhradeckém kraji vyjížděli v úterý každou hodinu ke dvěma dopravním nehodám. Skoro polovina z nich se stala na Trutnovsku. Nejčastěji šlo o srážku se zvěří, ve dvou případech k nehodě autobusu a často osobní auta dostala na kluzké vozovce smyk. K nejtragičtější nehodě došlo v Hradci Králové.
Úterý, 30. listopadu 2021, 13:55
Při dopravní nehodě osobního automobilu dnes v Pouchovské ulici v Hradci Králové zemřela šestapadesátiletá žena. Řidič vozidla skončil v péči lékařů. Provoz v místě nehody byl řízen kyvadlově.
„Jízda na sněhu a ledu má podobně jako na mokru nebo ve tmě či mlze svá specifika. Řidič by kvůli tomu měl rozhodně upravit svůj jízdní styl. Sníh nebo námraza na vozovce oproti suchému asfaltu výrazně snižují trakci pneumatik, a to i zimních“, upozorňuje policejní mluvčí Lucie Konečná.
Policisté proto řidiče nabádají, aby vždy vnímali chování svého auta, přizpůsobili jízdu možnému riziku a mysleli na to, že všechny známé zásady platí v zimě dvojnásob.
Důležité je taky předvídat. V zimě se totiž podmínky na silnici mohou velmi rychle změnit. „Nejznámější a zároveň největší hrozbou jsou mosty, na nichž namrzá asfalt dřív než ve volném terénu. Může za to zpravidla větší vlhkost na mostu a v jeho okolí a pak také prostý fakt, že mostovka není tepelně izolovaná půdou“, doplňuje mluvčí.
Na dálnicích a silnicích vyšších tříd bývají nebezpečné úseky označeny modrými odrazkami na dělicí čáře. Podobně nebezpečné jako mosty jsou i silnice v lese nebo místa, která leží dlouhodobě ve stínu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.