Správa železnic vypsala výběrové řízení na společnost, která zrekonstruuje současnou železniční trať mezi Hradcem Králové a Opatovicemi nad Labem. Práce za zhruba 4,4 miliardy korun budou spočívat ve zdvoukolejnění této trasy. Stavební práce mají začít v druhé polovině roku 2025. Hotovo bude o dva roky později.
„Kromě zdvoukolejnění bude předmětem stavby zejména rekonstrukce stanice Opatovice nad Labem-Pohřebačka, kde budou odstraněna stávající nástupiště,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Místo nich se postaví zcela nová zastávka Březhrad. Ta bude mít dvě nástupiště dlouhá 110 metrů. Budoucí dvoukolejka naváže na nově zmodernizovanou trasu z Opatovic do Stéblové.
Po budoucí dvoukolejce budou jezdit vlaky rychleji. Rychlostní limit bude stanoven na 160 kilometrů v hodině. Trať se zároveň stane bezpečnější. Řadu současných přejezdů nahradí nové mimoúrovňové křížení. Například přímo v Březhradu Správa železnic vybuduje podchod, který nahradí současný přechod pro pěší.
Zdvoukolejnění trati mezi krajskou metropolí a Opatovicemi nad Labem je součástí velkého projektu, který má zmodernizovat železniční dopravu mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. V současné době se pracuje na úseku z Pardubic do Rosic nad Labem. Hlavním úkolem společnosti je výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích,vysvětlila Radka Pistoriusová ze Správy železnic.
Kromě mostu se novinek dočká i samotné nádraží Pardubice - Rosice nad Labem. Pro napojení na dvoukolejnou trať vznikne víc kolejišť a nová nástupiště. Ty bude spojovat nová lávka nad samotnou tratí.
Rekonstrukcí projde i zastávka Semtín. Ta dostane dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. „Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka,“ dodává mluvčí. Nový 7,5 kilometrů dlouhý úsek za 2,6 milionu korun by měl být hotový na konci roku 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.