Čekalo se na ní několik let, nyní jdou přípravy na její stavbu do finále. Řeč je o nové lávce přes Labe, která propojí hradeckou zónu u Kongresového centra Aldis se Smetanovým nábřežím. V rámci naší Politické koridy jsme se na dlouho diskutované přemostění řeky ptali všech zastupitelských klubů. Někteří politici by volili jinou cestu.
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce. Neodpověděli Martin Soukup (ODS), Anna Maclová (Koalice pro Hradec) a Lubomír Štěpán (ČSSD).
Adam Záruba (Změna a Zelení)
Pokud jde o architektonickou podobu nové lávky přes Labe u Aldisu, nijak nezastírám, že v architektonické soutěži jsem byl fanouškem úplně jiných návrhů lávky - návrhů skromnějších, levnějších, lépe zapadajících do daného místa a také šetrnějších vůči migrujícím vodním ptákům, pro které je tato část Labe důležitým shromaždištěm. Co považuji za největší problém je ale skutečnost, že výsledná cena lávky je více než trojnásobná oproti zadání v architektonické soutěži (a např. cca dvojnásobná ve srovnání s novým silničním mostem ve Svinarech). Stavíme tak extrémně drahou stavbu a peníze na jiné důležité akce ve městě se pak buď nedostávají nebo je šetřeno na zcela nesprávných místech. Už od doby soutěže tak má tato stavba pro mne velmi nepříjemnou pachuť a její realizaci jsem za těchto cenových podmínek nemohl podpořit.
Pavel Marek (ANO)
Zda se mi líbí je poměrně subjektivní pocit. Rozhodovali odborníci a minulým vedením byla dokonce její realizace v nějakém čase spojena s pokutou od ČSOB. Toto jsem v té době poměrně hlasitě kritizoval a hlavním důvodem byla nereálnost termínů. To se také ukázalo jako skutečnost.
Vybudování je součástí páteřní cyklokomunikace a opatření v Hradci Králové. Ulice Mánesova a Škroupova tvoří spolu s plánovanou lávkou přes Labe u Aldisu velmi důležité propojení městských částí na levém břehu Labe s oblastí centra města a Pražského Předměstí. Silná poptávka po parkování osobních vozidel si zde vyžádala zjednosměrnění úseků, což pro cyklisty přináší konfliktní bariéru. Parkujícími vozidly trpí i městský parter, bezpečnost je na nízké úrovni a stávající uspořádání dopravního prostoru nemotivuje k využívání udržitelných forem dopravy.
Osobně si myslím, že ale cena za tuto lávku je neuvěřitelná a pak mám minimálně smíšené pocity, zda ji za tuto cenu skutečně potřebujeme, pokud vůbec.
Zdeněk Fink (HDK)
Možná by se mi líbila trochu jiná, ale hlavně jsem rád že se konečně bude stavět. Víte, mám takové ponaučení z doby, když se stavěla lávka u zimáku. Říkal sem si, proč když je kousek most. Je jednak nádherná a jednak velmi využívána. I tady se moc těším na spojení centra se Šimkovými sady, Collinovou ulicí a centrem Aldis v klidu Škroupovou ulicí a dále bez aut a motocyklů za chvilku na místě.
Pavel Vacek (Piráti)
Líbí se, ale její sestra přes Orlici mi přijde střídmější a více pasuje do daného "prostoru". A ke všemu – bohužel – lávka přes Labe přijde město, oproti původním předpokladům, velmi draho.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.