čtvrtek 24. června 2021 Jan

První řidiči se po nové D11 z Hradce Králové do Jaroměře dostanou v prosinci. Stavba jde podle plánu

Nový úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře roste řidičům doslova před očima. Ředitelství silnic a dálnic nyní potvrdilo, že jde stavba podle plánu. První řidiči se po ní projedou v prosinci letošního roku. Na velké části nového úseku už je položený asfalt.

Stavba dálnice z krajské metropole do Jaroměře je rozdělena do dvou úseků. V části do Smiřic už jsou hotové přeložky inženýrských sítí, zemní práce a většina konstrukčních vrstev dálnice. V současnosti se postupně kolaudují i všechny mosty vedoucí přes budoucí dálnici. „Na druhém úseku jsou hotové konstrukce mostů,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Nejdůležitější části stavby jsou hotové ze zhruba 80 procent.  

Jak už je stavba daleko je nejlépe vidět na příjezdu do Hradce Králové. Zde postupně roste mimoúrovňová křižovatka, která spojí trasu D11 s výpadovkou na Jičín a Náchod. Zároveň půjde o druhý sjezd do Hradce Králové. První už je v provozu. Z něho se řidiči dostanou do městské části Kukleny.  

Necelých 30 kilometrů nového asfaltu  

První úsek nové dálnice je veden z Hradce Králové do Smiřic. Měří celkem 15,2 kilometrů a na jeho trase silničáři budují celkem 11 mostů o celkové délce jednoho kilometru. Největší stavbou bude mimoúrovňová křižovatka nad silnicí I/35.  

Druhý úsek ze Smiřic až do Jaroměře bude měřit 7,2 kilometrů. Na této trase bylo třeba vybudovat celkem pět mostů, které dohromady měří necelých třičtvrtě kilometrů. Největší stavbou této části bude napojení na obchvat Jaroměře. Oba dva úseky vyjdou zhruba na 4,1 miliardy korun.  

Právě obchvat Jaroměře bude v budoucnu propojovat dálnici D11 a silnici I/33 z Jaroměře do Náchoda. „Nejvýhodnější nabídku na stavbu obchvatu podalo sdružení firem Metrostav Infrastructure a Metrostav DS. Obchvat chtějí postavit za 687,8 milionu korun,“ napsal na svůj Twitter ředitel ŘSD Radek Mátl

První úsek D11 se začal stavět v roce 1978 

Samotná stavba dálnice D11 u Prahy začala už před třiačtyřiceti lety. Úplně původní plán začal vznikat dokonce před II. světovou válkou. Jako první se začal připravovat 8,3 kilometrů dlouhý úsek Praha – Jirny. Do provozu byl uveden o šest let později společně s druhým úsekem do Bříství. Ten se začal stavět o dva roky později. 

Zatím poslední zprovozněný úsek vznikal od ledna 2005. První řidiči se do Hradce Králové dostali až o 13 let později. U sjezdu na Kukleny byla dálnice slavnostně otevřena 21. srpna 2017.  Kompletně hotová dálnice D11 bude mít 155 kilometrů a spojí hlavní město s Polskem. V současné době je v provozu 91 kilometrů. 

Po otevření dvou nových úseků do Jaroměře budou chybět dvě poslední části. Jako první by se měl v roce 2027 otevřít poslední 21 kilometrů dlouhý úsek mezi Trutnovem a státní hranicí. O rok později se počítá se zprovozněním kompletní dálnice. A to otevřením 19,6 kilometrů dlouhé části z Jaroměře do Trutnova. 

Navazující úsek z Jaroměře se má začít stavět za čtyři roky. Poslední část před hranicí s Polskem v roce 2024. 

Hodnocení článku je 82 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Hradec Králové, Jaroměř, D11, doprava, úsek, ŘSD, dálnice, prosinec, data, obchvat

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.