Dnes, 18:45
Východní Čechy se stávají klíčovým železničním uzlem s přímými spoji do téměř 70 evropských destinací, včetně Klagenfurtu, Villachu, Hamburku a Berlína. Nový jízdní řád 2026 přináší rychlé a komfortní spoje do Rakouska, Německa, Polska, Slovenska a Maďarska.
Východní Čechy se od ledna 2026 stanou ještě lépe propojené se zbytkem Evropy. Nový jízdní řád přináší přímé vlakové spoje do téměř 70 destinací v Polsku, Slovensku, Maďarsku, Rakousku a Německu, včetně měst jako Klagenfurt, Villach, Hamburk nebo Berlín.
Největší novinkou jsou tři přímé spoje z Pardubic a České Třebové do rakouských měst Klagenfurt a Villach, které cestujícím nabídnou pohodlnou a rychlou cestu přes nejstarší horskou železnici světa Semmering. Vlaky na této trase dosahují rychlosti až 230 km/h a projíždějí také 33 kilometrů dlouhým tunelem, jedním z nejdelších v Evropě.
Kromě toho se dočkáme většího počtu moderních vlaků ComfortJet a Railjet, které spojí východní Čechy s Prahou, Brnem a dalšími evropskými destinacemi. Pendolina na trase do Ostravy, Plzně, Mariánských Lázní a dalších měst zůstávají v provozu. Přímé vlakové spoje budou nově také povinně rezervovatelné na vybraných trasách, včetně linek mezi Prahou a Ostravou.
Od května 2026 budou východní Čechy spojeny i s severní Evropou díky nočnímu vlaku Hungaria do Hamburku a Kielu, který bude operován moderními soupravami ComfortJet. "Cesta do Hamburku bude trvat 7 hodin a do Berlína 5 hodin," chlubí se na svém webu České dráhy. Jasné je, že tahle novinka nám výrazně zlepší dostupnost západní Evropy.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám