Stovky spotřebitelů vyššího věku byly včera vystrašeny klamavou SMS zprávou s informací, že si mají připravit stovky až tisíce korun pro doručovatele na zaplacení objednaného zboží. Oni si ale žádné zboží neobjednali. Ničeho se už zřejmě obávat nemusí, protože již obdrželi omluvu s tím, že SMS zprávy byly odeslány z důvodu chyby v systému, že je mohou ignorovat a že žádná objednávka odeslána nebude.
„Omluva přišla seniorům SMS zprávou povětšinou ve čtvrtek pozdě večer či začátkem noci a opět nebyla podepsaná, ani nebylo známé číslo odesílatele. Ovšem podle toho, že mělo jít o objednávky stejných nebo podobných výrobků, které si v minulosti tito lidé již zakoupili, zjistili jsme, že původ zpráv byl u polské distribuční společnosti Reverse Logistics,“ uvedl Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci, na které se včera obrátily desítky spotřebitelů.
O sms zprávách, které upozorňovaly především seniory na doručení zboží, které si neobjednali, informovala Česká obchodní inspekce ve čtvrtek ráno.
„Senioři mohou být v podobných případech velmi zranitelní a mohli by neobjednané zboží ve slabé chvilce převzít a zaplatit. Proto jsme považovali za důležité o případu ihned informovat,“ vysvětlil Ondřej Tichota. „Následně nám přišla i poděkování, že se díky mediálním výstupům lidé uklidnili a dověděli se, že neobjednané zboží nemají přebírat ani platit. To nás těší, ale především jsme rádi, že se jim společnost omluvila a uvedla věc na pravou míru,“ dodal.
Kromě SMS zpráv eviduje centrum desítky dalších případů, kdy tato polská logistická společnost od spotřebitelů při skutečných nákupech na dálku nepřijala odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a nevrátila jim peníze. Při mimosoudním řešení těchto sporů má ESC stop procentní úspěšnost díky spolupráci s kolegy z Evropského spotřebitelského centra Polsko.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.