Počasí dnes22 °C, zítra19 °C
Neděle 5. května 2024  |  Svátek má Klaudie
Bez reklam

Modernizace trati z Pardubic do Hradce se zadrhla. Správa železnic „zapomněla“ kontaktovat majitele pozemku u železnice

Modernizace části trati z Rosic nad Labem do Stéblové se potýká s problémy. Správa železnic totiž o plánované stavbě nekontaktovala majitele pozemku u železnice. Překvapení majitelé tak dostali až návrh na nájemní smlouvu, protože Správa železnic jejich pozemky potřebuje pro stavbu.

Rozšíření další části tratě z Pardubic do Hradce Králové se komplikuje. Pardubická společnost SK – EKO Pardubice podle informací zpravodajského webu Zdopravy.cz podala odvolání proti stavebnímu povolení. Firma má totiž v blízkosti tratě své pozemky a bojí se jejich znehodnocení. Vyřizování odvolání může posunout začátek stavby i o několik měsíců.

Firma SK – EKO si stěžuje, že ji Správa železnic o zahájení stavebního řízení vůbec neinformovala. „Došlo k hrubému porušení jeho práv. Účastník řízení tak vůbec nevěděl, že nějaké stavební řízení probíhá, a nemohl tak v této věci uplatnit k navrhovanému stavebnímu záměru své námitky, stanoviska, tvrzení a důkazy,“ stojí v odvolání.

Firma tak podle svého tvrzení dostala až návrh na uzavření smlouvy o smlouvě budoucí nájemní mezi SK – EKO a Správou železnic na pronájem pozemků potřebných pro stavbu. Ovšem podle návrhu smlouvy měla Správa železnic požádat o stavební povolení až po uzavření smlouvy.

K možnému zpoždění začátku stavby se Správa železnic zatím nevyjádřila. Přitom už 31. května má začít půlroční výluka na trati. Rekonstrukce počítá se zdvojkolejněním úseku z Rosic nad Labem do Stéblové.

„Hlavním úkolem společnosti bude výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích,“ vysvětlila Radka Pistoriusová ze Správy železnic. Přes ten budou moci vlaky projíždět vyšší rychlostí. Došlo by tak ke zkrácení cesty mezi krajskými metropolemi. Původně jednokolejný most půjde k zemi a na jeho místě firma postaví úplně nový. Naváže tak na již zahájenou přestavbu pardubického hlavního nádraží.

Kromě mostu se novinek dočká i samotné nádraží Pardubice - Rosice nad Labem. Pro napojení na dvojkolejnou trať vznikne víc kolejišť a nová nástupiště. Ty bude spojovat nová lávka nad samotnou tratí.

Rekonstrukcí projde i zastávka Semtín. Ta dostane dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. „Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka,“ dodává mluvčí. Nový 7,5 kilometrů dlouhý úsek za 2,6 milionu korun měl být hotový na konci roku 2023.

Hodnocení článku je 24 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto ČD | Zdroj Zdopravy.cz

Štítky stavba, železnice, dvoukolejka, Pardubice, Hradec Králové, vlak, odvolání, stavební povolení, Správa železniční dopravní cesty, pozemek, Stéblová, Rosice, Labe

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lukáš

Předpokládám, že celý 7,5km úsek asi nebude stát 2,6 milionu, ale miliardy Kč. :-D to bych chtěl vidět, z čeho by to celé postavili.

Středa, 24. března 2021, 14:35Odpovědět

Modernizace trati z Pardubic do Hradce se zadrhla. Správa železnic „zapomněla“ kontaktovat majitele pozemku u železnice  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.