čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Celá D11 až na hranice s Polskem by mohla být hotová v roce 2026

Dálnice D11 z Hradce Králové až na hraniční přechod do Polska v Královci na Trutnovsku by mohla být hotová v roce 2025 až 2026. Stavba posledních dvou úseků D11 z Jaroměře do Trutnova a z Trutnova na hranici by mohla začít v letech 2023 až 2024. Práce na již rozestavěných úsecích mezi Hradcem Králové a Jaroměří jdou podle plánu, jezdit by se po nich mělo začít v roce 2022.

U obou úseků D11 z Jaroměře na hranice, jejichž celková délka je 40,8 kilometru, ŘSD nyní žádá o vydání územního rozhodnutí. ŘSD také pro oba úseky letos zadalo práce na projektování dokumentace pro stavební povolení. Náklady na postavení obou posledních úseků dálnice ŘSD odhaduje na 22 miliard korun bez DPH. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.

Od loňského a letošního roku stavbaři na D11 budují dva úseky dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří o celkové délce 22,4 kilometru. Náklady na oba úseky činí 4,2 miliardy korun. Až k Jaroměři by se po dálnici mělo začít jezdit na jaře roku 2022. "Průběh výstavby je v souladu s aktualizovaným harmonogramem dle smluvních podmínek. U plánovaných termínů dokončení k žádné změně nedošlo," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Cílem je i modernizace a oprava 

Na úseku z Hradce do Smiřic stavbaři například začali ukládat zeminu do násypů, hotové mají přeložky inženýrských sítí. "U většiny mostů byly dokončeny štěrkopískové piloty, betonové piloty a sanační práce, dále práce pokračují přípravou bednění, výztuže a následnou betonáží nadzemních konstrukcí," uvedl Studecký. Na úseku ze Smiřic do Jaroměře jsou na převážné části trasy hotové hrubé terénní úpravy a na začátku trasy stavbaři začínají pokládat první konstrukční vrstvy vozovky. Třistametrová estakáda přes Dolecký a Jezbinský potok má hotové pilíře.

ŘSD neřeší jen výstavbu nových úseků D11, ale zaměřuje se i na modernizaci a opravy již hotové dálnice. Letos v září stavbaři dokončili rekonstrukci prvního osmikilometrového úseku D11 od Černého Mostu po Jirny. Rekonstrukce zhruba za 800 milionů korun trvala od loňského dubna a zahrnovala kromě kompletní výměny vozovky i rekonstrukci čtyř mostů a dalších zařízení dálnice. Použit byl takzvaný tichý asfalt, který by měl snížit hluk při jízdě o více než polovinu.

Stavbě by už nemělo nic bránit 

Od srpna stavbaři na D11 opravují lanový most přes Labe nedaleko Poděbrad. Náklady přesáhnou 56 milionů korun, hotovo bude příští rok. V plánu je výměna dilatačních závěrů a zábradlí, oprava říms, středního pásu mostu, závěsů lan, obnova zádržného systému, zamezení zatékání do konstrukce a nová elektroinstalace. Most u Poděbrad z roku 1989 má podobné konstrukční prvky jako loni zřícený dálniční most v italském Janově.

Dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové začal stát budovat v roce 1978 a první osmnáctikilometrový úsek mezi Prahou a Břístvím byl otevřen před 35 lety, 12. října 1984. Až do Hradce Králové se dálnice dostala v roce 2017. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí po zhruba 91 kilometrech.

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, silnice, stavby, dálnice, D11, TABULKA, FOTO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.