Radnice největších měst v Královéhradeckém kraji sice nedostatek zkušebních komisařů autoškol nemají, ale poukazují na to, že získat pro tuto specifickou agendu kvalifikovaného specialistu je velmi složité. Hlavní překážkou jsou velmi náročné zkoušky, které musejí komisaři zvládnout.
„V současné době je těžké na trhu práce sehnat vysokoškoláka v kombinaci s řidičským oprávněním v celém rozsahu, který je ochotný se celoživotně vzdělávat a nechat se pravidelně v pětiletých intervalech velmi náročnou formou přezkušovat ze svých znalostí a dovedností,“ uvedl mluvčí hradecké radnice Petr Vinklář. Dodal, že pokud komisař neuspěje při zkoušce nebo přezkoušení, nemůže dále svou práci vykonávat.
Aktuálně na hradecké radnici pracují čtyři zkušební komisaři, které v době největšího zájmu o přezkušování absolventů autoškol a v době dovolených doplňuje vedoucí oddělení.
Radnice v Jičíně má tři zkušební komisaře, což považuje za dostatečný počet. Jičínu však schází komisař pro zkoušky pro skupinu D - autobus. Důvodem jsou podle vedoucího odboru dopravy Martina Duczynského zbytečně náročné zkoušky pro získání oprávnění komisaře. „V praxi se často setkáváme s tím, že komisař dobře vykonávající svoji práci desítky let těmito zkouškami neprojde,“ uvedl.
Také radnice v Náchodě, která má dva zkušební komisaře, poukázala na náročnost získání odborné způsobilosti zkušebních komisařů. Podle mluvčí radnice Niny Adlof lidi k práci komisaře netáhne také nedostatečné finanční ohodnocení. Se stávajícími dvěma komisaři dokáže náchodská radnice přezkušování absolventů autoškol zajistit. Radnice v Trutnově má také dva komisaře a považuje to za dostatečný počet.
Problémy s nedostatkem komisařů trápí Prahu a některá další města, projevuje se to v dlouhých lhůtách, které jsou mezi zkušebními jízdami a závěrečnými testy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.