Rekordní částku hodlá Královéhradecký kraj letos investovat do svých silnic a mostů. V plánu oprav na rok 2018 jsou stavby v hodnotě přes 1,354 miliardy korun včetně DPH. Celkem je pro rok 2018 připraveno k rekonstrukci 98,246 km silnic a 15 mostů. Části staveb, které budou přecházet do roku 2019 nebo 2020 má hodnotu dalších 675 milionů korun.
„Dal jsem si za cíl zdvojnásobit objem finančních prostředků, které dáváme na rekonstrukce krajských silnic, a především plánovat stavby koncepčně s ohledem na stav a důležitost jednotlivých komunikací. V nastaveném tempu oprav musíme pokračovat, protože v havarijním stavu je stále téměř polovina všech silnic II. a III. třídy v našem kraji. To se musí změnit,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Více než půl miliardy korun má pro letošek poskytnout Integrovaný regionální operační program (IROP). Největšími stavbami budou letos v rámci IROPu II. etapa Ledce – Opočno (71,4 mil. Kč), malá okružní křižovatka II/299 a II/300 ve Dvoře Králové a navazující I. etapa Dvůr Králové-Kocbeře (68,2 mil. Kč) a I. etapa silnice II/298 od hranice s Pardubickým krajem po křižovatku s I/11 (67,4 mil. Kč).
Nejnákladnější letošní stavbou z Fondu rozvoje a reprodukce (FRR) bude stavba nového mostu ve Svinarech (70 mil. Kč k fakturaci pro rok 2018 z celkových 78,2 milionů).
Na stavbu II/302 Starostín – Broumov – státní hranice půjde letos z programu Interreg Česko-Polsko 55 milionů z celkových zhruba 120 milionů.
Nejnákladnější stavbou realizovanou v tomto roce z prostředků na průmyslovou zónu Solnice-Kvasiny je nedávno zahájená rekonstrukce silně frekventované silnice třetí třídy v úseku Spy – Nové Město nad Metují, která supluje obchvat Nového Města a převádí kolem něj provoz ze silnice I/14 (38,2 mil. Kč).
Ze staveb financovaných letos prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) je nejnákladnější oprava silnice Kohoutov – Kladruby (38,4 mil. Kč).
V loňském roce se do silnic investovalo 900 milionů korun včetně DPH, což bylo nejvíce v historii kraje. Nejvýznamněji se na financování staveb podílel IROP (380 mil. Kč) a SFDI (254 mil. Kč). Další prostředky šly z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Česko-Polsko, Fondu rozvoje a reprodukce KHK, prostřednictvím rozvoje průmyslové zóny Solnice-Kvasiny a z rozpočtu krajské Údržby silnic. Opravilo se tak 112 kilometrů silnic a 11 mostů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.