V Královéhradeckém kraji se během roku 2020 podařilo opravit celkem osm mostů a 14 silnic. Celkem jde o 30,5 kilometrů silnic a mostů a na silnicích první třídy. Největší dokončenou akcí je nový most na obchvatu Hořic na trase z Jičína do Hradce Králové.
Právě most v Hořicích byla jedna ze čtyř akcí, kterou Ředitelství silnic a dálnic zahájilo už v roce 2019. Výměna mostu vyšla státní kasu na 236 milionu korun. Práce však nejsou ještě kompletně u konce. Je třeba opravit objízdnou trasu a železniční přejezd po kterém projíždělo až 15 tisíc aut denně.
Podobně je na tom i oprava silnice I/33 mezi Českou Skalicí a Kleny. I na ní silničáři komplikovali provoz od roku 2019. Její oprava vyšla na 194 milionu korun.
„Naopak některé letos zahájené opravy dokončíme až v roce příštím, jako je tomu v případě oprav mostů v Pilníkově, Úpici, Rudníku a Jičíně. Přestože tyto mosty ŘSD kompletně dokončí až na jaře příštího roku, v Rudníku a Jičíně už nyní řidiče žádné dopravní omezení nečeká,“ potvrdila Hradecké Drbně mluvčí ŘSD Kristýna Korenčiková. Stejný scénář čeká řidiče i na mostě v Úpici nebo silnici číslo 16 v Pilníkově.
Ředitelství silnic a dálnic za všechny opravy mostů a silnic v Královéhradeckém kraji zaplatilo 6.253,5 milionů korun.
Pondělí, 7. prosince 2020, 07:30
O nové dálnici z Hradce Králové, která by ulevila současné silnici I/35 se mluví hodně dlouho. Nyní dostávají její plány konkrétní podobu. Státu se podařilo vykoupit většinu pozemků. Jako první se tak začne stavět úsek kolem Hořic. Ten by měl být...
Stát chce ještě v příštím roce zprovoznit další úsek budoucí D11 z Hradce Králové přes Smiřice do Jaroměře. Řidiči se mají po úseku za 102 milionu korun poprvé projet 17. prosince 2021.
„ŘSD uzavřelo dodatek smlouvy se zhotovitelem stavby D11 Hradec Králové - Smiřice na zkrácení zprovoznění patnáctikilometrového úseku dálnice D11 do 17. 12. 2021 z původního termínu v 06/2022. Zároveň by nejpozději v tomto termínu měl být zprovozněn i navazující sedmikilometrový úsek za Jaroměř,“ napsal v polovině srpna na svém Twitteru ředitel ŘSD Radek Mátl.
Podle plánů měla být dálnice D11 kompletně hotová v roce 2028. Mátl však už na začátku tohoto roku oznámil, že by to mohlo být o dva roky dříve. „Myslím si, že se nám stavbu dálnice podaří urychlit. Snažili jsme se nastavit reálné termíny, nechceme slibovat nesplnitelné. Rok 2028 je nejzazším a definitivním termínem, pozdější datum je pro mě nepřijatelné,“ sdělil ředitel ŘSD Mladé frontě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.