úterý 1. prosince 2020 Iva

Hradečtí silničáři jsou na zimu připraveni. Mají nakoupenou novou techniku

Silničáři v Královéhradeckém kraji letos investovali do nové techniky zhruba 36 milionů korun bez DPH a na nadcházející zimu jsou připraveni. Hlavní část investic tvořil nákup pěti nákladních automobilů pro nesení pluhů a různých nástaveb. Silničáři také přijali opatření k zamezení přenosu nákazy covid-19 mezi pracovníky, především chtějí ochránit řidiče sypačů.

Kraj na zimní údržbu silnic v délce 4751 kilometrů vyčlenil 185 milionů korun. "Pokud bude zima mírnější a tím méně nákladná, ušetřené finanční prostředky použijeme pro letní údržbu komunikací," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a budoucí hejtman Martin Červíček (ODS).

Z téměř 3800 kilometrů silnic budou silničáři chemicky udržovat 2729 kilometrů, inertním posypem 419 kilometrů a pluhováním 392 kilometrů. Neudržovaných úseků bude 211 kilometrů. Ve skladech mají silničáři připraveno 23.000 tun soli a 12.000 tun inertních materiálů, tedy zhruba stejně jako loni touto dobou. Ke zvládnutí sněhu a náledí budou mít k dispozici 121 sypačů s radlicemi, 50 nakladačů, 18 sněhových fréz a přes 110 traktorů s radličkami. "Do zimní údržby zapojíme 85 dispečerů, 230 řidičů a 30 osob ostatního personálu," řekl ředitel Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Brandejs.

Aby se v Údržbě silnic co nejvíce vyhnuli riziku nákazy covidem-19, rozdělili zaměstnance do skupin, které se vzájemně nepotkávají. Dalším opatřením je rozdělení šaten, sociálních zařízení a všech dalších společných prostor. Stanovení úkolů na začátku směny nesmí trvat déle než 15 minut, školení se dělají distančně. Silničáři také zavedli dezinfekce kritických míst a zřídili další dispečerská pracoviště na každém z 15 cestmistrovství. Zdvojení navíc umožní dezinfikovat jedno pracoviště generátorem ozónu bez přerušení práce dispečinku.

Při relativně malé absenci řidičů lze podle Brandejse zvládnout zimní údržbu bez omezení. Tak tomu je i nyní, kdy Údržbě silnic kvůli onemocnění chybí necelých 30 lidí, z toho asi polovina kvůli koronavirové nákaze či karanténě. "Pokud však dojde na jednom nebo více pracovištích k zásadní absenci řidičů, přistoupíme na daném území k údržbě dle pořadí důležitosti, kdy nejdříve ošetříme hlavní tahy mezi městy a poté další komunikace podle důležitosti," uvedl Červíček.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto SÚS

Štítky silnice, počasí, koronavirus, sjízdnost, Královéhradecký

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.