Hasiči z Královéhradeckého kraje zasahovali včera hned u tří požárů aut. Ve dvou případech šlo o závadu na elektroinstalaci a v jednom o technickou závadu palivového systému. Hradecká Drbna se ptala přímo hasičů jak se zachovat, když zjistíte, že vám z auta šlehají za jízdy plameny.
Vyrazit krotit plameny museli včera hasiči do Třebechovic, kde zahořela část motoru u auta na parkovišti. Požár se ale podařilo lokalizovat už městským strážníkům, hasiči vůz ochladili a dohasili. Ve druhém případě museli k požáru osobního auta do Záměla na Rychnovsku. I jemu hořela část motoru. V obou případech vyšetřovatel stanovil jasnou příčinu. Technická závada na elektroinstalaci.
Do třetice vyjížděli do Úpice, kde začaly plameny polykat motor u dodávky. Řidiči se vše podařilo uhasit pomocí dvou přenosných práškových hasících přístrojů. V tomto případě se jednalo o technickou závadu na palivovém systému.
Za letošní rok evidují hasiči z Královéhradeckého kraje celkem 44 požárů dopravních prostředků, za uplynulý loňský rok šlo o celkem 135 případů.
Ačkoliv v České republice není hasicí přístroj povinnou součástí výbavy, hasiči obecně doporučují, aby ho s sebou řidiči automobilů vozili. „Setkali jsme se s množstvím případů, kdy při zpozorování požáru řidiči použili byť jen malý kilogramový přenosný práškový hasicí přístroj a dokázali tak zachránit celé vozidlo. Pořízení menšího hasicího přístroje není nijak nákladné. Ceny se pohybují v řádu stokorun, můžeme tím však zachránit hodnoty mnohonásobně vyšší,“ říká mluvčí hasičů Královéhradeckého kraje Martina Götzová.
Jestliže zjistíte, že se začíná kouřit za jízdy z motorového prostoru, je potřeba zastavit, vyndat klíče ze zapalování a rychle auto opustit. „Pokud je to vyžadováno, poskytneme pomoc lidem, kteří ji potřebují a ihned zavoláme hasiče na čísle 150 nebo 112. K autu se již raději nepřibližujeme,“ doplňuje Götzová.
Když se rozhodneme začínající požár uhasit hasícím přístrojem z výbavy auta, je třeba postupovat podle hasičů velmi opatrně. „Kapota se musí otvírat pomalu, jinak by nastal takzvaný komínový efekt a plameny by z auta šlehaly do výšky. Při použití hasicího přístroje je potřeba hasit pouze přes mezeru mírně otevřené kapoty,“ říká Götzová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.