Parkovací dům Jana Gayera začal v Hradci Králové fungovat přesně před rokem. Za tu dobu si zde parkovací lístek koupilo 37 tisíc řidičů. Podle společnosti ISP, která parkovací dům spravuje funguje vše bez problémů. Zájem řidičů za první rok předčil očekávání.
Parkovací dům v Hradci Králové začal fungovat přesně před rokem 6. června v osm hodin ráno. Vejde se do něj 284 aut. 35 stání je určených pro vozy na plyn. V přízemí je možné dobít i svůj elektromobil. Této služby za první rok využilo pouze osm řidičů.
Samotná stavba nahradila v areálu Gayerových kasáren staré technické budovy. „V návrhu jsme se snažili o maximální transparentnost umožňující průhledy objektem. Stavba o dvou hmotách, propojených komunikačními krčky, uzavírá prostor budoucího náměstí v Gayerových kasárnách,“ řekl architekt parkovací domu Jaromír Chmelík.
„Od června roku 2019 do konce dubna zde zaparkovalo 37 tisíc řidičů. Jde o řidiče, kteří si koupili běžný parkovací lístek,“ vysvětluje ředitel společnosti ISP Jiří Holubec. 660 řidičů za první rok zaplatilo pomocí SMS nebo mobilní aplikace. Od otevření parkovacího dumu bylo zároveň vydáno 66 předplatných karet.
Hned několikrát se stalo, že řidič při parkování nezatáhnul ruční brzo. Auto se pak během dne samo rozjelo. „V lepším případě pouze blokuje průjezd ostatním. V jednom případě jsme nehodu museli řešit s policií,“ doplňuje Holubec.
Druhým nejčastějším problémem, které musí společnost ISP řešit jsou zavřené parkovací lístky v autě. Parkovací dům se ve 22:00 zavírá a přístup do něj je možný pouze s vydaným parkovacím lístkem. „Ponechám lístku v autě si tak řidič prakticky znemožní noční odjezd,“ vysvětluje ředitel ISP. Zároveň upozorňuje, že v případě krádeže vozu by mohl mít dotyčný problém s pojišťovnou.
Cena v Parkovacím domu Jana Gayera se řadí mezi nejnižší v Hradci Králové. A i pro další rok zůstane ceník stejný. „O změnách ceny parkovného v současné době neuvažujeme,“ potvrzuje Holubec.
Za první dvě hodině zde řidič zaplatí po desetikoruně, každá další hodina je za pouhé dvě koruny. V noci řidič zaplatí jednorázový poplatek 20 korun. „Automatické pokladny umožnují platbu mincemi, bankovkami a platební kartou,“ připomíná Holubec. Zároveň je možné zaplatit mobilní aplikací na SMS zprávou.
Cena zůstává stejná i pro parkovací karty, takzvané rezidenty a abonenty. Rezidenta parkování na rok přijde na 3 tisíc korun, abonent zaplatí 9 tisíc.
V přízemí, hned naproti vjezdu do parkovacího dumu jsou čtyři stanoviště pro dobíjení elektromobilů. O tuto službu však řidiči zájem příliš nemají. „Za první rok fungování tuto službu využilo osm řidičů,“ doplňuje Jiří Holubec.
Dobíjení aut probíhá výkonem 22kW a k jeho aktivaci je třeba přiložení parkovacího lístku. Cenu za samotné dobití řidiči zaplatí společně s parkováním při odjezdu. Za jednu kilowatthodinu zaplatíte pět korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.