Po letech očekávání a stavebních příprav dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) slavnostně otevřelo obchvat města Jaroměř. Tato nová dopravní tepna odvede tranzitní dopravu, která denně čítá přes 15 tisíc vozidel, mimo centrum města a přilehlé obce Čáslavky, Dolany a Svinišťany.
Obchvat měl původně být dokončen již v prosinci 2021, avšak neshody ohledně výkupu pozemků a získání stavebních povolení zpozdily jeho otevření. „Stavba byla blokována právními kroky kvůli několika pozemkům. A nešlo jenom o zábory pozemků, ale například i věcná břemena,“ řekl dnes novinářům mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Příprava stavby začala již v roce 2011, ale samotná výstavba se protáhla až do současnosti.
Společně se stále placenou dálnicí D11 mají nyní řidiči možnost vyrazit z Hradce Králové do Náchoda bez toho, aniž by zajížděli do centra Jaroměře. Tato možnost jim ušetří zhruba sedm minut času. Během dopravní špičky bude úspora času o něco větší.
Obchvat, který měří téměř 6,6 kilometru, je přeložkou silnice I/33 a spojuje konec dálnice D11 u Hořenic s obchvatem České Skalice. Nyní mohou řidiči projíždějící mezi Hradcem Králové a Náchodem využít trasu, jež se vyhýbá procházení přes vesnice, což znamená plynulejší a bezpečnější cestování.
Stavbu obchvatu, která stála 688 milionů korun bez DPH a začala v září 2022, realizovala firma Metrostav Infrastructure. Původně odhadované náklady byly 863 milionů korun.
Nejnáročnějším úsekem stavby byla estakáda přes řeku Labe a přilehlé záplavové území, jejíž délka činí skoro půl kilometru. Stavebníci také museli vybudovat 650 metrů dlouhou kanalizaci pro odvodnění nové silnice, která leží devět metrů pod úrovní terénu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.