O dopravě v Hradci Králové toho bylo v posledních měsících napsáno hodně. Ať už se jednalo o Inteligentní systém řízení dopravy, rekonstrukce nebo výzkum, který dopravu v krajské metropoli považuje na nejbezpečnější v republice. Hradecká Drbna by teď ráda získala názor čtenářů. Jak se vám v Hradci Králové jezdí?
Ke zklidnění a zlepšení dopravy v Hradci Králové měl pomoct především inteligentní systém. Ten upřednostňuje vozy MHD a IZS, vyhodnocuje situaci a snaží se předcházet zbytečně dlouhému čekání v kolonách. „Věříme, že provoz systému bude přínosem pro dopravu v Hradci Králové, zejména pro její plynulost a bezpečnost,“ uvedl před časem pro Hradeckou Drbnu zastupitel Jan Holásek (Rozvíjíme Hradec).
Opačný názor mají někteří řidiči. Stěžující například na zapnuté semafory během noci, upřednostňování chodců nebo nelogičnost některých křižovatek. 78 procent čtenářů Hradecké Drbny dokonce uvedlo, že po zprovoznění systému se doprava v Hradci Králové zhoršila.
„Inteligentní dopravní systém v našem městě zpočátku vyvolával rozporuplné názory, ale už za dobu jeho testování jsme mohli vidět, že na některých místech došlo k výraznému zklidnění dopravy, a zároveň se doprava v našem městě stala plynulejší,“ uvedla už v minulosti na tiskové konferenci primátorka města Hradce Králové Pavlína Springerová (HDK).
Sobota, 13. května 2023, 07:20
Od začátku měsíce v Hradci Králové funguje Inteligentní systém řízení dopravy. Po jeho zprovoznění měla být doprava městem plynulejší a bezpečnější. Úkolem systému bylo předcházet zbytečnému čekání na křižovatkách, měl přednostně pouštět vozy MHD a...
Diskutovaným místem je i okružní křižovatka Koruna, která kapacitně nestačí provozu na Gočárově a Pražské třídě. Ve špičkách se zde tvoří dlouhé kolony. Tomuto tématu se věnovalo i poslední vydání naší Politické koridy. Někteří zastupitelé tvrdí, že by bylo dobré kruhový objezd rozšířit o jeden pruh. Opozice dokonce uvedla, že byla lepší původní varianta. Tedy klasická křižovatka řízená semafory.
Pátek, 29. září 2023, 06:15
Špunt Hradce Králové, i tak se přezdívá nechvalnému kruhovému objezdu Koruna u Hradce Králové. Jeho architekt Patrik Kotas sliboval zlepšení s otevřením nového úseku dálnice D11 kolem Hradce Králové. Vytoužená plynulost dopravy se však nedostavila....
I přes všechny nedostatky jsou podle Generali České pojišťovny ulice v Hradci Králové nejbezpečnější v celé České republice. Při necelých 400 nehodách byla těžce zraněna pouze jedna osoba. Hradec se tak umístil na nejvyšší příčce v bezpečnosti silničního provozu mezi krajskými městy a obhájil tím prvenství z loňského roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Také musím nesouhlasit s tím co udělaly. Jedná se třeba o první světelnou od Býště na Brněnský. Proč tam auta stojí na červenou přitom nedávají nikomu přednost protože ven z HK mají zelenou.
Po čutálistickým megatunelu nám zbyl alespoň ten stadion, po lávkovým tunelu alespoň podivná zbytečná lávka, ale po úpravě dopravního systému za 330 milionů nezbyde skoro nic.
Hlavně, že si za ten drahý paskvil lumpové hned zařídili ocenění. Ale dříve jsem přes půl HK dojel do práce třeba i bez zastavení. Teď stojím i 5x! Autobusům to nepomohlo, fronty jsou téměř stejné a ekologie pláče.
Vyhovět všem nelze asi nikdy,chodci budou spokojeni s tákovým typem systému a řidiči zase krajně nespokojeni a há dejte kterých je víc!!!!!
Chodci a řidiči jsou dvě množiny, které mají dost velký průnik. Otázka je, jestli je ve městě víc neřídících chodců, nebo řídících vozíčkářů. :)