Správa železnic hledá projektanta, který zpracuje dokumentaci pro stavební povolení na modernizaci traťového úseku od odbočky Kanín nedaleko Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou. Od roku 2029 by se tam mohlo jezdit po dvou kolejích rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
„Hlavními benefity budou zvýšení rychlosti a zlepšení podmínek pro nákladní dopravu, ke kterým dojde díky přeložení částí trati do nových úseků s většími poloměry oblouků a příznivějšími sklony,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Modernizace se dočkají i vlaková nádraží a zastávky na trase. Stanice Dobšice nad Cidlinou, Převýšov a Chlumec nad Cidlinou budou nově bezbariérové. V těchto místech také dojde k prodloužení kolejí pro nákladní vlaky, které budou moct dosahovat délky až 740 metrů. Naopak stanice Choťovice bude zrušena.
Na nově modernizované železniční trati budou moct jezdit vlaky až stošedesátikilometrovou rychlostí. Omezení bude platit pouze na některých místech. Jedním z nich je například Převýšov. Zde budou muset vlaky zpomalit, aby mohla být zachována současná nádražní budova.
Za modernizaci trati Správa železnic zaplatí zhruba 254 milionů korun. Železničáři počítají s tím, že by práce mohla začít v roce 2026. O další tři roky později by mělo být kompletně hotovo.
Chcete se více zapojit do tvorby článků? V dotazníku můžete redakci vzkázat, jaká témata vám na Drbně chybí. Díky zpětné vazbě se můžete podílet na tom, jakým tématům se budou redaktoři věnovat. Registrovaní uživatelé po vyhodnocení zpětné vazby získají informace o tom, co jsme díky čtenářům zjistili.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.