Od začátku měsíce v Hradci Králové funguje Inteligentní systém řízení dopravy. Po jeho zprovoznění měla být doprava městem plynulejší a bezpečnější. Úkolem systému bylo předcházet zbytečnému čekání na křižovatkách, měl přednostně pouštět vozy MHD a také IZS. Podle ankety, kterou Hradecká Drbna vydala před týdnem, se situace ve městě nezlepšila.
Do ankety Hradecké Drbny se zapojilo přes 500 čtenářů. Na výběr měli ze čtyř odpovědí. Většina z nich (přes 76 procent) odpověděla, že situace jim přijde ještě horší. Zhruba deset procent lidí uvedlo, že je průjezd městem opravdu plynulejší. Dalších šest procent přiznalo, že změnu pocítilo, ale není výrazná. Osm procent čtenářů si žádné změny nevšimlo.
V anketě Hradecké Drbny můžete stále hlasovat.
„Inteligentní dopravní systém v našem městě zpočátku vyvolával rozporuplné názory, ale už za dobu jeho testování jsme mohli vidět, že na některých místech došlo k výraznému zklidnění dopravy, a zároveň se doprava v našem městě stala plynulejší,“ uvedla už v minulosti na tiskové konferenci primátorka města Hradce Králové Pavlína Springerová (HDK).
Aby mohl být systém spuštěn, probíhala v Hradci Králové po dobu téměř dvou let výměna semaforů a úprava 34 křižovatek a čtyř přechodů. Veškeré tyto práce zajišťovala pro město společnost Cross Zlín. Ve Zlíně je také servis celého dopravního systému. Dopravní ústředna – dispečink – je umístěna v budově Dopravního podniku města Hradce Králové.
Z důvodu zvýšení bezpečnosti byl na signalizaci nastaven noční režim, a to v čase od 21:00 do 5:00. V tomto režimu mají řidiči v hlavním směru trvalou zelenou. Ta je přerušena pouze v případě, když z vedlejší přijíždí auto. V případě, že je shodný příjezd ve vedlejším i hlavním směru, bude ve většině případech systémem upřednostněno vozidlo v hlavním směru.
Za celý systém včetně nákladů šestiletého provozu, servisu a dalších služeb město zaplatilo 330,6 milionu korun včetně DPH. Městu se na systém podařilo získat dotaci z Operačního programu doprava, a to ve výši téměř 158 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Upřímně myslel jsem si, že se tu odstraní nešvar, když naskočí řidiči i chodci souběžně zelená. Bohužel nestalo se tak. Takže z mého pohledu zlepšení nenastalo.
Peníze, tedy víc než 1/3 miliardy za nesmyslné nefunkční semafory, další 3/4 miliardy za zbytečný stadion a to nemluvím o lávce mezi dvěma mosty za více než 170 milionů... výsledek toho všeho je téměř miliarda a půl v prachu za nefunkční předražené zbytečnosti. Kolik asi zůstalo za prsty těch našich provinčních hradeckých politiků a jim nakloněných zprostředkovatelů??? Ale když chcete ve své čtvrti zklidnění dopravy , které by obnášelo pár desítek tisíc, tak to ne, na to město nedá a nemá, nebo když KMS po městě něco požaduje, tak to město radši ani nereaguje. Prostě tito naši Hradečtí politici byli a jsou pouze nenažrané hyjeny, které neudělají nic z čeho by neměli. A to vše z peněz, které jim nepatří.
Hlavně ten kruháč u Auparku! Pokud nebudou postaveny podchody pro chodce, tak se bude plynulost dopravy stále zadrhávat. Celý pracovní den musíte jezdit trhaně, to jest zastavit se a rozjet a zase zastavit se a rozjet. Tohle by Gočár nedovolil, okamžitě by vyprojektoval podchody. V budoucnosti i s jezdícími pásy /chodníky pro urychlení přemístění. Tedy pokud by Hradec Králové chtěl být opravdu světovou metropolí, když má už ten dobrý základ třeba od Gočára. Nebo zatím usnul na vavřínech?
Super. Peníze pro hradecké bezdomovce nejsou. Zato stamilionové zlodějiny ve městě jen kvetou.
Tak pokud projíždí špuntem u Koruny, tak mají pocit, že se nic nezlepšilo. Měl se udělat test průjezdem města tehdy a test dnes a natočit to na video (vše ve stejný čas a dejme tomu v pondělí mimo prázdniny a svátky) . Pak by se ukázalo. Dnes to lidé neocení.