Výstavba inženýrských sítí, komunikací a veřejných prostranství pro novou obytnou čtvrť v Jičíně v areálu bývalých kasáren bude dražší o 19,5 milionu korun. Hlavním důvodem je nutnost použití jiného materiálu pro zásypy výkopů. Infrastrukturu město v lokalitě kasáren buduje od loňského jara a pokládá ji za hlavní prioritu. S náklady téměř čtvrt miliardy korun jde o největší investici v novodobé historii sedmnáctitisícového města.
Při stavbě se ukázalo, že jílovitá půda z výkopů je jen obtížně využitelná pro opětovné zásypy vodovodů či kanalizací pod komunikacemi. Aby nehrozily propady komunikací, stavbaři udělají zásypy z kameniva. Na první část zásypů kamenivem téměř za pět milionů korun již město dodatek smlouvy uzavřelo, na dalších necelých 15 milionů korun dodatek ještě uzavře. Jeho součástí by mělo být i vybudování zpevněného svahu asi za milion korun.
Loni uzavřená smlouva na stavbu infrastruktury mezi městem a sdružením firem Eurovia CS a Stavoka Kosice počítala s cenou 208 milionů korun. Po zvýšení by měla být na úrovni 230 milionů korun. V navýšení je započítán již dříve uzavřený dodatek smlouvy v hodnotě asi dvou milionů korun na dodatečné bourání betonu, panelů a další práce navíc.
Desetihektarový areál kasáren leží nedaleko centra města a z pohledu bydlení jde o velmi atraktivní místo. V areálu by mělo vzniknout zhruba 200 bytů, z toho asi čtvrtina v rodinných domech. Uprostřed čtvrti bude malé náměstí, lokalita získá novou zeleň a herní prvky pro děti. V plánech je i stavba mateřské školy. Lokalita je mezi vilovou čtvrtí Čeřovka a známou Valdštejnskou lipovou alejí.
Většinu investice do infrastruktury bude město platit z úvěru 180 milionů korun. Splácet jej začne v posledním čtvrtletí 2025, poslední splátka je plánována na rok 2037. Splacení však může být výrazně rychlejší podle toho, jak město bude inkasovat peníze z prodeje parcel pro stavbu rodinných a bytových domů. Parcely by město chtělo prodávat formou elektronické aukce.
Rozsáhlý armádní areál město získalo mezi lety 2000 až 2006. V letech 2012 a 2013 většinu budov v areálu zbouralo. Původně měli kasárenský areál přebudovat výhradně soukromí investoři. Ani jeden ze dvou pokusů předat lokalitu soukromníkům se ale nenaplnil a město se v roce 2011 rozhodlo, že v úpravách a využití atraktivního místa bude pokračovat samo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.