Češi mají v povánočních výprodejích největší zájem o vybavení do domácnosti nebo drobnou elektroniku. Nákupy také často hradí penězi, které dostali pod stromeček. Tržby jsou letos srovnatelné s předchozím rokem nebo vyšší.
Slevové akce v internetovém obchodu Mall.cz začaly 25. prosince, trvat budou do vyprodání zásob, uvedla mluvčí Pavla Hobíková. Firma se letos přidala k prodejcům, kteří výši slevy nepočítají z doporučených maloobchodních cen, ale z nejnižší ceny, za jakou se zboží prodávalo v posledních 30 dnech. "Slevy sice vypadají opticky menší, ale zákazníci mají jistotu, že jsou férové," dodala.
Zájem o letošní výprodeje je podle ní srovnatelný s akcí Black Friday. Zákazníci nejčastěji sahají po dražších produktech, jako jsou televize, pračky, myčky a ledničky. Poptávka je však vyšší také po pracích prostředcích nebo tabletách do myčky. Lidé si letos podle ní nákupy více rozmýšlejí. "Zvláště u velkých spotřebičů se dá předpokládat, že zákazníci pořízení plánovali již dříve, ale čekali právě na povánoční výprodeje," dodala Hobíková.
V e-shopu CZC.cz první dny slev ovládlo herní příslušenství, jako jsou sluchátka a klávesnice. Zájem je také o tiskárny nebo měřiče spotřeby elektrické energie, řekla mluvčí Michaela Balarinová. Nejprodávanějším produktem je však podle ní nezlevněný PlayStation 5, který u zákazníků vedl už před Štědrým dnem. Očekává, že po Novém roce obchodníci do akční nabídky zařadí méně zboží než loni. "Tehdejší omezená dostupnost zboží donutila prodejce se silně předzásobit a v návaznosti na to agresivně vyprodávat." uvedla Balarinová.
Návštěvnost prodejen Datart je během letošních výprodejů meziročně o 30 procent vyšší, tržby jsou ale srovnatelné, uvedla mluvčí Olga Dolínková. Zákazníci si podle ní nejčastěji odnáší velké domácí spotřebiče, kuchyňské roboty, kávovary nebo elektrické zubní kartáčky. V obchodech Kik zvýšený zájem o zlevněné produkty pozorují od rána 27. prosince, kdy výprodeje zahájili. Proti loňsku jsou tržby vyšší, řekl jednatel společnosti Martin Šatný. Prodává se především sezonní zboží, ale i dekorace a domácí potřeby. "Mnozí zároveň využívají i speciálních kuponových slev ze začátku listopadu v rámci akce Zimní týdny," dodal.
Podle internetového srovnávače cen Heureka.cz Češi letos ve větší míře kupují nábytek. Zájem je o gauče, ložnicové sestavy nebo vybavení na zahradu. Populární jsou i hobby potřeby, zejména pruty a navijáky, a brýle pro virtuální realitu. K úhradě nákupů zákazníci často využívají peníze, které dostali pod stromeček, řekl šéf analytiků Michal Buzek. Podle říjnového průzkumu společnosti si letos peníze plánovalo darovat 44 procent Čechů, o 14 procent více než v předchozích letech. Povánoční výprodeje pro obchodníky představují druhou nejsilnější sezonu, vede Black Friday, řekl ředitel Heureka.cz Jan Mayer. Sleva na internetu je podle něj v průměru 19 procent.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.