Vykácená trasa budoucího obchvatu kolem Nové Paky na Jičínsku dala místním naději, že se po 30 letech příprav dočkají lepší dopravy ve městě. Podle místních se od té doby nic neděje a začíná se spekulovat o tom, že se příprava zastavila. To Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyvrací. Stát věří, že se začne stavět na jaře příštího roku. A to i přesto, že stále není podepsaná smlouva s dodavatelem.
Na konci loňského roku se ředitel ŘSD Radek Mátl na svém soukromém twitterovém účtu pochlubil, že se našla společnost, která postaví obchvat desetitisícové Nové Paky. „Nejvýhodnější nabídku podala společnost Porr za 1,3 miliardy korun. Jde o zhruba 80 procent předpokladu,“ uvedl. V tu chvílí místním svitla naděje, kterou přiživilo i kácení a kolíkování budoucí trasy.
Podle místních se od té chvíle nic neděje. Ve městě se proto začíná spekulovat o tom, že se příprava stavby zastavila. „Mluví se tady o tom, že se zase stavět nebude. Prý na to nejsou peníze,“ uvedl pro Hradeckou Drbnu Mirek Novák, který v Nové Pace bydlí přes 30 let.
To ŘSD vyvrací. Podle tiskové mluvčí Niny Ledvinové jde vše podle plánu. "V tuhle chvíli probíhá záchranný archeologický průzkum, geotechnický monitoring, realizace ochran biokoridoru, realizace základní vytyčovací sítě a podobně,“ uvedla pro Hradeckou Drbnu mluvčí ŘSD. Zároveň ale přiznala, že ještě není podepsána smlouva s dodavatelem. K tomu má dojít v následujících týdnech.
„Jsme samozřejmě rádi, že to směřuje k tomu zahájení stavby. Samozřejmě teď ještě musí dojít k podpisu smlouvy. Nezbytné je to tedy dotáhnout k tomu začátku – aby se začalo kopat,“ řekl před časem redakci starosta Nové Paky Josef Cogan (STAN). ŘSD však věří, že se vše stihne. V tuto chvíli se předpokládá, že stavební stroje najedou na trasu budoucího obchvatu na jaře příštího roku.
Na dotaz, zda přípravu stavby ovlivňuje současná ekonomická situace a krize ve stavebnictví Ledvinová neodpověděla.
Vítěz výběrového řízení nabídnul za stavbu 1,3 miliardy korun. Za jeden kilometr nové silnice tak stát zaplatí zhruba 411 milionů korun. Cena je vysoká i kvůli členitosti terénu, kterým nová silnice povede.
Obchvat bude začínat na příjezdové silnici I/16 od Jičína u Kumburského Újezdu. Odtud povede přes Studénku, Heřmanice, Štikov, kolem Vrchoviny až do Vidochova, kde se opět napojí na silnici I/16. V rámci své trasy protíná několik lesů, vede přes železniční trať i místní rybník Zaďák. Bude mít 13 mostů a zhruba polovina bude zakryta protihlukovou stěnou. Konkrétní trasu obchvatu Hradecká Drbna zmapovala v březnu letošního roku.
Pátek, 4. března 2022, 06:45
Ředitelství silnic a dálnic vybralo společnost, která postaví 8,5 kilometru dlouhý obchvat Nové Paky. Se stavbou by se mělo začít přibližně v dubnu. Už dnes je však trasa budoucí silnice kolem města patrná. V její cestě jsou vykácené stromy, trasu...
Přípravu obchvatu provází relativně mnoho komplikací. Nejdříve byla celá řada nejasností kolem vykoupených pozemků. Nakonec se opozdilo i samotné výběrové řízení. To mělo být ukončeno ještě v červenci s tím, že stavět se začne na podzim letošního roku. Kvůli dotazům uchazečů výběrového řízení se původní termín nestihl. Vítěze soutěže ŘSD vybralo až o čtyři měsíce později. Samotná realizace obchvatu má trvat tři roky.
Oficiálně začalo Ředitelství silnic a dálnic s přípravou obchvatu v roce 2005, kdy došlo ke schválení záměru projektu. V roce 2007 bylo vydáno rozhodnutí o tom, že akce nemusí mít posuzování dle EIA (posudek vlivu na životní prostředí). Následně se dlouhá léta nic nedělo. Až v červnu roku 2020 bylo vydáno stavební povolení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.