Podvodníci mají novou fintu, jak z důvěřivých lidí vylákat peníze. Vydávají se za zaměstnance bankovních domů a poškozené po telefonu přesvědčí, že někdo zneužil jejich občanský průkaz. Přijdou s legendou, podle které je nutné vybrat hotovost, aby o ni člověk nepřišel. Klient má následně vložit peníze do bitcoinmatu, aby své úspory uchránil před zneužitím. Stane se však přesný opak.
Dosud neznámý pachatel tímto způsobem obral důvěřivou ženu o statisíce korun. V pátek 18. února ji telefonicky oslovil s vymyšleným příběhem, že někdo předložil v jedné bance její občanský průkaz a zažádal o úvěr ve výši dva a půl milionu korun.
Žena volajícímu sdělila, že se jedná o omyl, protože má účet v jiné bance. Následně ji měl tedy kontaktovat někdo z její banky a z policie.
„O 15 minut později jí opět telefonicky kontaktoval tentokrát její „bankéř“, který chtěl, aby se dostavila na pobočku. Měla rychle vybrat peníze z účtu, což zdůvodnil tak, že peníze budou důkazním prostředkem pro policisty, kteří vyšetřují podvody,“ popsala policejní mluvčí Šárka Pižlová.
Následně ženu poslal do pardubického nákupního centra a komunikoval s ní přes aplikaci WhatsApp. Dle pokynů měla vybrat své peníze a vložit je v obchodním centru do bitcoinmatu v přízemí.
Poškozená to udělala a do bitcoinmatu vložila 120 tisíc korun. Dále měla zajít do své banky a zažádat si o úvěr 300 tisíc korun, což učinila. I tyto peníze pak vložila do bitcoinmatu, kde měly být podle podvodníka v bezpečí.
„Podvodník jí měl přes WhatsApp zaslat číslo účtu, kam peníze vložila, což se do současné doby nestalo,“ dodala mluvčí.
Případ šetří kriminalisté v Hradci Králové a v souvislosti s tím varují veřejnost před těmito podvodníky. Roli zaměstnanců banky mají dobře nastudovanou a přesně ví kam zacílit. Policie proto opakovaně připomíná, že opravdový zástupce banky klienta nikdy nevyzve k výběru hotovosti po telefonu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.