ŘSD vybralo společnost, která postaví obchvat Jaroměře. Hotovo by mělo být za dva roky

Autoři , | Foto

Obchvat Jaroměře na Náchodsku postaví společnost Metrostav Infrastructure za 687,8 milionu korun. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) s firmou uzavřelo smlouvu. Stavba má podle něj vydané pravomocné stavební povolení, ale zahájení stavby brání spory o získání pozemků v trase obchvatu ve vlastnictví manželů Kučerových. Předpokládaná cena stavby před soutěží byla 862,6 milionu korun.

Ve sporu o vyvlastnění části pozemků vydal v pondělí Krajský úřad Královéhradeckého kraje nové mezitímní rozhodnutí o vyvlastnění pozemků Kučerových. Úřad jej vydal podle takzvaného liniového zákona. "Proti rozhodnutí se nelze odvolat, pouze podat žaloba k soudu," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Loňské rozhodnutí krajského úřadu v této věci manželé Kučerovi úspěšně napadli u hradeckého krajského soudu. Následnou kasační stížnost proti verdiktu krajského soudu podanou hradeckým hejtmanstvím a ŘSD v listopadu zamítl Nejvyšší správní soud. Žádost ŘSD o vyvlastnění pozemků od té doby znovu posuzoval krajský úřad. František Kučera, který je místopředsedou Vrchního soudu v Praze, v souvislosti s pozemky kolem Jaroměře vede se státem do deseti různých sporů.

Obchvat dvanáctitisícové Jaroměře o délce 6,55 kilometru je přeložkou silnice I/33 a z města odvede tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Navazovat bude na nynější konec dálnice D11 u Hořenic severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice.

Na novém úseku D11 chybí správné značení. Vše už je připraveno na obchvat Jaroměře, hájí se ŘSD

Na otevření dvou nových dálničních úseků z Hradce Králové do Jaroměře čekali řidiči několik let. Když už je vše otevřené, chybí správné značení. Na zmatek v dopravních značkách na nové trase D11 si stěžují řidiči osobáků i kamionů. Policie už...

Kromě Jaroměře obchvat odvede tranzitní dopravu i z obcí Čáslavky, Dolany a Svinišťany. Po silnici přes obce nyní denně projede kolem 15 tisíc vozidel, z nichž významnou část tvoří kamiony. Bez obchvatu Jaroměře budou řidiči jedoucí z Hradce Králové na Náchod a Polsko nadále muset sjíždět z dálnice D11 do Jaroměře a jet přes centrum města.

Stavební povolení na obchvat Jaroměře vydal Krajský úřad Královéhradeckého kraje 20. července 2020. Odvolání Kučerových proti vydanému stavebnímu povolení v únoru 2021 zamítlo ministerstvo dopravy. Následnou žalobu Kučerových zamítl v říjnu 2021 Krajský soud v Ostravě. Proti rozsudku krajského soudu podali Kučerovi kasační stížnost, kterou Nejvyšší správní soud letos v lednu zamítl.

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.

Štítky ČR, silnice, stavby, správa, obchvat, Jaroměř, Ředitelství silnic a dálnic, František Kučera, pozemek, stavební povolení, krajský úřad, Metrostav, okres Náchod, Nejvyšší správní soud České republiky, Královéhradecký kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

 Přihlásit se přes Apple
Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.