Ředitelství silnic a dálnic vybralo společnost, která postaví dlouho očekávaný obchvat Nové Paky na Jičínsku. Výběrové řízení vyhrála společnost Porr, která nabídla cenu 1,31 miliardy korun. Původně se počítalo s cenou kolem 1,6 miliard korun. Se stavbou by se mělo začít v dubnu.
„Stavba má vydané pravomocné stavební povolení a zahájení stavby plánuje na začátek druhého kvartálu roku 2022,“ potvrdil na svém twitterovém účtu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Samotných příprav před zahájením stavby už si mohli místní lidé všimnout sami. V některých úsecích plánované trasy se začíná s kácením stromů.
ŘSD vybralo nejvýhodnější nabídku na realizaci stavby “I/16 Nová Paka - obchvat”. Stavbu 8,5 km dlouhého obchvatu by měla realizovat spol. PORR a.s. za nabídkovou cenu 1 308, 59 mil. Kč bez DPH. Stavba má vydané pravomocné SP a zahájení stavby plánujeme na začátek 2.Q/2022.
— Radek Mátl (@MatlRadek) February 10, 2022
O stavbu 30 let připravovaného obchvatu Nové Paky projevilo zájem šest společností. Nejvýhodnější cenu nakonec nabídla společnost Porr a.s., která pro Ředitelství silnic a dálnic budovala například sedmikilometrový úsek dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří.
Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že stavba 8,5 kilometrů dlouhé silnice bude trvat tři roky. Obchvat by tak teoreticky mohl začít fungovat na jaře roku 2025. „Jsme samozřejmě rádi, že to směřuje k tomu zahájení stavby,“ řekl Hradecké Drbně starosta Nové Paky Josef Cogan (STAN).
Ve směru od Jičína se bude obchvat na silnici I/16 napojovat v obci Kumburský Újezd. Odtud bude pokračovat mezi hřbitovem a obcí Studénka dál k Heřmanicím. Dál povede levotočivou zatáčkou k trati do Lázní Bělohrad, kterou překoná jen pár metrů před tunelem. V těchto místech se v trase ochvatu začalo s kácením stromů.
Od železnice bude obchvat stáčet k rybníku Zaďák a kolem pneuservisu až do Štikova. Zde překoná velké údolí vedle bývalého hotelu a takzvaným esíčkem obkrouží obec Vrchovina. Na původní trasu se napojí až ve Vidochově. A to v místě současné čerpací stanice.
Celková délka obchvatu bude 8 480 metrů. Zhruba polovina bude lemována protihlukovou stěnou. Součástí stavby bude 13 mostů a tři nadjezdy. Zároveň se vystaví i dvě nové okružní křižovatky.
Oficiálně začalo Ředitelství silnic a dálnic s přípravou obchvatu v roce 2005, kdy došlo ke schválení záměru projektu. V roce 2007 bylo vydáno rozhodnutí o tom, že akce nemusí být posuzována dle EIA (posudek vlivu na životní prostředí). Následně se dlouhá léta nic nedělo. Přípravu také zdržovala celá řada nevyřešených pozemků. Až v červnu roku 2020 bylo vydáno stavební povolení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.