čtvrtek 26. května 2022 Filip

Tento týden se otevřou dvě nové dálnice. Po D11 se první řidiči projedou v pátek před obědem

Tento týden se u Hradce Králové otevřou dvě nové části dálnice. Ve středu dopoledne se zprovozní 12,6 kilometrů dlouhý úsek dálnice D35 z Opatovic nad Labem do časů. V pátek kolem oběda budou moct řidiči vyrazit na dva nové úseky z Hradce Králové do Jaroměře, které měří bezmála 22,5 kilometru. D11 zkrátí dojezdový čas o pět minut.

Dva nové úseky dálnice z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře se staví od února roku 2019. „Řidičům se nová silnice otevře v pátek 17. prosince v 11:30,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Původně přitom bylo v plánu stavbu dvou nových úseků otevřít až v příštím roce. „Podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců,“ řekl před časem ředitel ŘSD Radek Mátl

Díky zprovoznění bude bez omezení průjezdná i velká dálniční křižovatka v Plačicích. Jediné omezení bude na severním sjezdu Jaroměře. Ten bude pod dohledem kamer, které budou kontrolovat zákaz vjezdu nákladním vozidlům.  

Za ideálních podmínek na staré I/33 trvá cesta do ČKD v Hradci Králové k Tescu v Jaroměři zhruba 13 minut. Dálnice tak ušetří zhruba pět minut času.

FOTO: U Hradce Králové vyrostla největší křižovatka v kraji. Na délku má téměř kilometr

U Hradce Králové v Plotištích vyrostla největší silniční křižovatka v Královéhradeckém kraji. V současné době napojuje nový úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic a stávající silnici první třídy číslo 35. Po napojení dálnice D35 na Jičín se...

Za dva nové úseky dálnice D35 zaplatilo Ředitelství silnic a dálnic 4,1 miliardy korun. Jde tak o největší současnou stavbu na území Královéhradeckého kraje. D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978. Od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km.

Současná trasa dálnice vede podél vytížené trasy z Hradce Králové na Náchod. Za Jaroměří se napojuje na I/37. Původně bylo v plánu postavit dálnici společně s obchvatem Jaroměře. Ten se však zatím budovat nezačal.  

Krajský soud potvrdil zamítnutí žaloby majitelů pozemků u obchvatu Jaroměře

Odvolací Krajský soud v Hradci Králové dnes potvrdil zamítnutí žaloby manželů Kučerových, kteří se domáhali zajištění přístupu na své pozemky u obce Hořenice na Náchodsku v blízkosti budoucího kruhového objezdu na začátku obchvatu Jaroměře....

Stavba obchvatu Jaroměře uvízla na mrtvém bodě kvůli soudním sporům s majitelem pozemků. Ředitelství silnic a dálnic nepomohl ani fakt, že na realizaci nové silnice našlo firmu. „Nejvýhodnější nabídku na stavbu obchvatu podalo sdružení firem Metrostav Infrastructure a Metrostav DS. Obchvat chtějí postavit za 687,8 milionu korun,“ řekl Mátl.  

D35 zkrátí cestu o polovinu   

Ve středu dopoledne se otevře i nová část dálnice D35. Řidiči jedoucí od Prahy nebo Hradce Králové nebudou muset sjíždět do Opatovic nad Labem. Nově budou moct pokračovat přes most až do Časů. Tam pokračuje mezi obcemi Bukovina nad Labem, Borek, Újezd u Sezemic a kolem Rokytna. Na svém konci se napojí na silnicI I/36 vedoucí z Pardubic do Vysokého Mýta. Díky své trase zkrátí řidičům cestu zhruba o polovinu.  

Na nové trase se nachází 17 mostů a sedm protihlukových stěn o celkové délce zhruba 4,5 kilometrů. Součástí stavby byla i jedna mimoúrovňová křižovatka, která vznikla v Časech. 

V budoucnu by měla dálnice D35 spojit město Jičín, Hradec Králové, Vysoké Mýto, Svitavy a Olomouc. V současné době jsou v provozu jen tři úseky. Jde o části mezi Mohelnicí a Olomoucí, Olomouc – Lipník nad Bečvou a čtyřkilometrový úsek od dálnice D11 do Opatovic nad Labem. Podle Ředitelství silnic a dálnic by mohla být kompletní dálnice dokončená do roku 2028. 

Dálnice D35 mezi Sadovou a Hořicemi získala stavební povolení. Práce začnou v příštím roce

Ředitelství silnic a dálnic začne s realizací dálnice D35, která má spojit Hradec Králové a obec Úlibice u Jičína. Stavba je rozdělena do čtyř úseků. První se má začít stavět 10,4 kilometrů dlouhá trasa ze Sadové do Hořic. Právě tento úsek nyní...

Dálnice D11 by mohla ulevit dopravě v Hradci Králové  

Nový úsek dálnice by mohl ulevit dopravě v Hradci Králové. Nová část silnice by totiž mohla sloužit i jako obchvat stotisícové krajské metropole. Většina tranzitní dopravy totiž míří z dálnice D11 přes Kukleny a centrum. Nově by mohla velká část kamionů sjíždět v Pileticích a do průmyslové zóny pokračovat přes kruhový objezd u ČKD.  

„Pevně věřím, že po prodloužení dálnice D11 dojde ke zlepšení průjezdnosti tohoto uzlu, protože už bude existovat více příjezdových tras od dálnice,“ řekl Patrik Kotas, autor okružní křižovatky Koruna na Gočárově třídě. Podle jeho slov byla křižovatka připravována s vědomím, že v době zprovoznění už bude nový úsek dálnice D11 v provozu.  

Doba hájení skončila, hradecká křižovatka Koruna nefunguje. Je špuntem pro dopravu, tvrdí řada lidí

Minulé vedení města ji s velkou slávou slavnostně otevřelo v srpnu roku 2016. Nová okružní křižovatka za 128 milionů korun měla vyřešit problém s dopravou na výjezdu z Hradce Králové. S odstupem času se však ukázalo, že nefunguje, jak má. Podle...

Podle aktuálních dokumentů Ředitelství silnic a dálnic by se měl navazující úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova začít stavět v roce 2024. Hotový má být o tři roky později. Paradoxně o rok dříve se má začít stavět úplně poslední úsek dálnice. Na přípravě základů úseků z Trutnova na státní hranice se začne pracovat už v roce 2023. Tento úsek má být hotový do roku 2026. Po kompletním dokončení bude dálnice měřit 156 kilometrů a spojí Prahu, Středočeský, Pardubický a Královéhradecký kraj.  

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Milan Mařas | Hradecká Drbna

Štítky D11, D35, Hradec Králové, Jaroměř, Opatovice nad Labem, ČR, doprava, ŘSD, doprava, cesta, silnice, otevření, provoz, obchvat, Koruna, stavba, očekávání, slavnostní, týden

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ab Cd

co to je za blbost: "Nový úsek dálnice by mohl ulevit dopravě v Hradci Králové. Nová část silnice by totiž mohla sloužit i jako obchvat stotisícové krajské metropole. Většina tranzitní dopravy totiž míří z dálnice D11 přes Kukleny a centrum. Nově by mohla velká část kamionů sjíždět v Pileticích a do průmyslové zóny pokračovat přes kruhový objezd u ČKD"
ad1) Přes Kukleny žádný transit do města nejezdí. Transit od Trutnova a Jičína jezdí do města přes Koutníkovku, Transit od Prahy přes MUK Opatovice a Hradubickou. Transit od Olomouce/Ostravy přes Brněnskou.
ad2) Místo Piletic měla asi být MUK Plotiště.
ad3) D35 uleví HK od transitu Praha- Ostrava/Olomouc v úseku kolem Špitálu na Hradubické a Brněnské. Bude to do 5k voz.24h ze 30k, ale z toho je velký podíl nákladní dopravy. D11 spolu s D35 uleví HK od transitu od Jičína/Trutnova na Ostravu/Olomouc, ale to jsou celkem zanedbatelné hodnoty. Samotná D11 uleví jen úseku Teleflex-ČKD, který je víceméně mimo město, ale uvolní zdejší okružní křižovatky (hlavně u ČKD).
ad4) To absurdní vyjádření od Kotase nemá v článku, co dělat. Se špuntem u Koruny otevření dálnice nic neudělá.

pondělí, 13. prosince 2021, 14:42

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.