Operační středisko městské policie v Hradci Králové vyřeší v průměru 12,5 tisíc hovorů ročně. Denně je nutné vyjet ke zhruba 112 případům. Zhruba tři desítky oznámení lze vyřešit po telefonu. V řadě případů však lidé volají zbytečně. Například kvůli popadanému listí.
Tísňové volání je jeden ze základních způsobů ohlášení mimořádné události a vyžádání pomoci složek integrovaného záchranného systému v případech, kdy je ohrožen život, zdraví, majetek nebo veřejný pořádek.
„Některá volání sem však vůbec nepatří, zahlcují již tak velmi vytížené operátory a blokují hovory, které jsou důležitější a často mohou být i život zachraňující,“ upozorňuje mluvčí strážníků Eva Kněžourová.
Podle jejích slov lidé volají i kvůli odstranění napadaného listí, větví stromů, výpadkům energií, uhynulým zvířatům. Ne zřídka si stěžují i na pozdě jedoucí autobus nebo vlak. Policie proto vyzývá občany, aby tyto záležitosti řešili pouze s organizacemi a subjekty, do jejich kompetencí oblast spadá. Například s energetiky, dispečinkem dopravního podniku nebo technickými službami.
„Není problém na místo vyslat hlídku, strážníci událost na místě vyhodnotí a vyřeší. Problém však může nastat ve chvíli, kdy vytočením špatné linky dojde k nebezpečí z prodlení a důsledky pak mohou být mnohonásobně závažnější až fatální,“ říká Kněžourová.
Důležité kontakty, které je dobré si pamatovat:
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.