Štěstí v neštěstí měl řidič kamionu, který převážel karton a papíry. V nákladovém prostoru začalo hořet ve chvíli, kdy projížděl kolem hasičské zbrojnice v Pražské ulici v Hradci Králové. Před svůj areál vyjížděli hasiči včera kolem páté hodiny odpoledne.
„Na místě zasahovaly obě profesionální královéhradecké jednotky hasičů, likvidaci požáru ohlásil velitel zásahu v 18:00,“ řekla mluvčí hasičů Martina Götzová. Díky včasnému zásahu během požáru nevznikla žádná škoda na vozidle ani návěsu. Díky krátké dojezdové vzdálenosti se podařilo požár uhasit v rámci minut. Proč začalo hořet hasiči teprve zjišťují.
Přímo před budovou výjezdové stanice HZS Hradec Králové – Pražská zastavil nákladní vůz, u kterého došlo k zahoření kartonového odpadu na návěsu. Obě profesionální královéhradecké jednotky jsou na místě, provádíme hasební zásah. Doprava je v místě omezena. pic.twitter.com/Wcrrqz2DUO
— HZS Královéhradeckého kraje (@hzskhk) September 20, 2021
Měsíčně hasiči řeší v průměru kolem stovky požárů osobních i nákladních aut. Mezi hlavní příčiny patří především technické závady na elektroinstalaci nebo výfukovém potrubí. Ve většině případů řidič ani neví, že je s jeho autem něco špatně.
„Začne-li se kouřit za jízdy z motorového prostoru vozidla nebo ucítíme-li zápach spáleniny, je třeba okamžitě zastavit, vyndat klíče ze zapalování a rychle auto opustit. Než vystoupíme z vozidla, oblékneme si reflexní vestu,“ říká hasičská koordinátorka obyvatelstva Iva Michalíčková. Z vozidla je třeba pomoct i malým dětem, starším lidem a také zvířatům. Celá posádka auta by se měla přesunout mimo silnici, ideálně za svodidla.
Pokud to situace dovolí, neměli by řidiči nechávat auto na místech, kde hrozí rozšíření požáru. V lesních úsecích, u benzinových stanic, dalších budov nebo ostatních zaparkovaných aut. Také není dobré auto odstavovat v kopci. I z toho důvodu se doporučuje zatahovat ruční brzdu společně se zařazením rychlosti. Hned poté je třeba volat hasiče na telefonním čísle 150 nebo 112.
Řada řidičů dnes vozí hasící přístroj. S ním je třeba zacházet s maximální opatrností. „K hořícímu vozidlu přistupujeme ze směru po větru. Hasicím přístrojem je třeba hasit pouze přes mezeru mírně otevřené kapoty i z důvodu větší účinnosti hasebního prášku,“ dodává Michalíčková. Při úplném otevření kapoty by došlo k přísunu vzduchu a rozšíření požáru. Pokud už jsou vidět plameny, hašení je vždy třeba nechat na profesionálech.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.