Od prvního dubnového pracovního dne dojde k dílčím změnám jízdních řádů hradecké MHD na vybraných linkách. Dopravní podnik musí částečně upravit provoz z důvodu dlouhotrvajícího nedostatku řidičů, cestující však chystané změny pocítí minimálně. Týkají se především linek, které mají dostatečné alternativní propojení s jinými trasami MHD a v součtu redukovaných spojů se jedná pouze o 0,7 procenta průměrného počtu ujetých kilometrů vozidel hradecké hromadné dopravy za rok.
V současnosti má hradecký dopravní podnik 219 řidičů, v průměru mu ale za poslední půlrok chybí deset až patnáct dalších. Počet chybějících řidičů se tak pohybuje kolem pěti až sedmi procent požadovaného stavu. „Nejde tedy o žádnou mimořádnou personální krizi. Situace na trhu práce je ale všeobecně známá, a pokud se k tomu přidá vyšší nemocnost nebo dovolená, personální rezerva tam je již minimální,“ říká ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham. „Musíme mít jistotu, že všechny spoje pojedou tak, jak je dáno v jízdním řádu a cestující se na to mohou spolehnout. Velmi si vážím vstřícnosti našich řidičů, když je třeba vzít službu za chybějícího kolegu, ale nemůžeme po nich chtít přesčasy a mimořádné směny dlouhodobě. Připravované změny nám ušetří šest řidičů, od dubna mají nastoupit další čtyři noví, čímž bychom se měli opět dostat téměř na požadovaný stav. Mezi novými jsou další dvě řidičky, celkem tak budeme mít více než třicet žen za volantem, což je více než kdekoliv jinde v České republice. Ženám se v naší společnosti líbí a daří,“ vysvětluje Abraham.
Hradecký dopravní podnik tak na vybraných linkách omezí některé spoje. Změny v jízdním řádu nebudou nijak dramatické, úprava s sebou přinese navíc i úsporu v provozních nákladech vozidel. V celkovém součtu délky redukovaných spojů se jedná o 44.390 kilometrů, to je zhruba 0,7 procenta průměrného počtu ujetých kilometrů vozidel hradecké hromadné dopravy za rok.
Největší změny v jízdním řádě se týkají linky číslo 6, která spojuje terminál hromadné dopravy a Slezské Předměstí. Linka bude jezdit v pracovní dny jen mezi sedmou a šestnáctou hodinou, nebude jezdit o prázdninách, víkendový provoz však zůstává beze změny. „V pracovní den na Pospíšilově třídě ale bude stále jezdit v obou směrech téměř šest set spojů pěti linek, pokračující třídu SNP obslouží čtyři linky s 452 spoji,“ říká Abraham. Na lince č. 8 bude autobus jezdit v pravidelných intervalech jednou za hodinu, linka č. 13 bude v pracovní den jezdit podobně jako o prázdninách, což znamená redukci o pouhé tři spoje v každém směru mezi 9. a 13. hodinou. Zrušená bude zrychlená doplňková linka 24R, která jezdí z velké části po trase linky 24 a na konečnou přijíždí o sedm minut dříve. Na lince 24 jezdí za den 63 spojů a na lince č. 9, která má také z velké části stejnou trasu jako 24R, jezdí ve stejném směru 57 spojů.
Zda jde o opatření dočasné nebo trvalé a zda se připravují další, ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham říká: „To je v tuto chvíli předčasné téma. Hustota linek, spojů a zastávek je v Hradci nadstandardní, cestující se rozhodně nemusí obávat, že někam již autobus vůbec zajíždět nebude nebo že dojde k větší redukci spojů tam, kde není alternativa spojení jinou linkou MHD.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.