Rada Královéhradeckého kraje tento týden vyloučila jednoho z účastníků veřejné soutěže na zajištění linkové dopravy na Hradecku. Z toho důvodu znovu zasedne hodnotící komise. Až poté bude rada hlasovat o výběru dodavatele v dané oblasti. Kraj v minulých týdnech vysoutěžil již sedm oblastí, kde bude objednávat linkovou dopravu na dalších 10 let.
„Na zasedání rady jsme rozhodli o vyloučení jednoho z účastníků soutěže v oblasti Hradecka, a to z důvodu nesplnění podmínek zákona o zadávání veřejných zakázek. V nejbližší době zasedne hodnotící komise, která bude znovu hodnotit nabídky pro oblast Hradecka, ale již bez nabídky dnes vyloučeného účastníka,“ sdělil první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport,
Náchodsko – CDS Náchod,
Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus,
Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus,
Královédvorsko – BusLine KHK,
Jičínsko – BusLine KHK,
Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus.
V rámci zadávacího řízení veřejné zakázky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na návrh jednoho z uchazečů zahájil řízení o přezkoumání soutěže. „V tuto chvíli čekáme, jak rozhodne ÚOHS. V souvislosti s tím i nadále platí, že nesmíme uzavřít s vybranými dodavateli smlouvu ve lhůtě 60 dnů ode dne zahájení řízení,“ doplnil náměstek Červíček.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun, a je proto nejnákladnější veřejnou soutěží v historii kraje. Tendr má zajistit autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.