V pátek to začalo, velká komplikace v dopravě u hradeckého hlavního nádraží, kde se začal opravovat viadukt, přes který denně proudí tisíce osobních a stovky nákladních aut. Ze tří pruhů jsou rázem dva, směrem do Hradce se tak dostanete už pouze jedním. Kolony na sebe nenechaly dlouho čekat, avšak oprava takto vytížené dopravní tepny jednou přijít musela. Extrémně využívaný nadjezd už slouží půl století!
Tahle komplikace nepotěšila snad nikoho, kdo směrem z centra Hradce a zpět míří často, ba dokonce ve všední den pravidelně, přes viadukt v Koutníkově ulici směrem na Jičín nebo Jaroměř. Měsíc nazpět se objevily první zprávy o tom, že nosníky a celý viadukt je po novém proměření nově ve velmi špatném stavu.
O třetím listopadovém pátku pak samotná uzavírka jednoho pruhu, podstatě ale jen počáteční etapa dlouhotrvající revitalizace, začala. Postupně se tak objevují informace o tom, jak nakonec celý proces proběhne. Zatím definitivně poslední stanovisko zní: Vedle stávajícího viaduktu bude směrem k nádraží s velkou pravděpodobností postaven nový, dvouproudový, následně se ten starý zbourá, aby zde mohly vyrůst další dva moderní pruhy.
Celý proces by měl trvat minimálně do konce roku 2023. Veškeré zmiňované komplikace jsou však na druhou stranu logické. Vždyť viadukt na místě stojí už od přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Od té doby přes něho neprojely tisíce aut, ale miliony! To se na stavu, který byl často kontrolován a zhoršil se až v posledním období, logicky muselo podepsat.
Pamětníci pamatují už i dřívější rekonstrukce, kdy se tehdejší momentální stav dal ještě řešit opravou. Psala si tehdy osmdesátá léta, kdy byl celý viadukt dokonce na několik týdnů uzavřen a veškerá doprava musela proudit přes kuklenskou „myší díru“. Jenomže zatímco v dnešní době platí spíše smutné pravidlo, že při každodenním ježdění nenarazit na kolonu, znamená něco úžasného, ve dřívějších zmiňovaných letech se vzhledem k ohromně menší hustotě provozu stálo v kolonách, s nadsázkou řečeno, tak maximálně při čekání spadlých šraněk před projíždějící lokomotivou.
Realita je však v dnešní době jiná, vybrané části centra Hradce praskají v určené hodiny v dopravních švech a to, co se bude dít v nadcházejících dlouhých měsících při velké opravě hlavního silničního koridoru nedaleko hradeckého nádraží, bude chtít pro řidiče opravdu velké nervy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.