V hradeckém kraji by mohly dál provozovat dotovanou železniční dopravu České dráhy a společnost GW Train Regio. V současné době s nimi bude kraj vyjednávat o konečné podobě desetileté smlouvy. Pokud při jednáních dospěje k očekávanému výsledku, výběr dopravců by mohly schvalovat na začátku příštího roku orgány kraje.
Do výběru železničního dopravce se v pěti oblastech Královéhradeckého kraje přihlásilo šest dopravců. Dopravce je krajem vybírán na deset let takzvaným přímým zadáním. V letošním roce dotuje kraj železniční dopravu skoro půl miliardou korun. Ročně objednává 5,7 milionu vlakových kilometrů.
GW Train Regio aktuálně zajišťuje pro kraj provoz osobních vlaků na trati mezi Trutnovem a Svobodou nad Úpou. Zbylou dopravu mají na starosti České dráhy.
Pracovní tým pro výběr dopravce dospěl k tomu, že jednání u čtyř oblastí budou pokračovat s Českými drahami a u jedné oblasti s GW Train Regio. Pokud by dohoda nevyšla, zvažoval by kraj jinou formu výběru železničního dopravce. Výběr byl zahájen před rokem. Noví dopravci by pro kraj mohli začít jezdit od prosince příštího roku.
V zadání zakázky je například počet a vybavení vlaků, rozsah dopravy nebo kompenzace za poskytování veřejné služby. Jsou v něm ale i podmínky cenové indexace, tarifní podmínky nebo sankce za neplnění povinností.
V lednu letošního roku uzavřel Královéhradecký kraj nové smlouvy s autobusovými dopravci. Ti budou zajišťovat dotovanou linkovou dopravu v letech 2021 až 2031. Šlo o největší zakázku v historii kraje. Hodnota tendru, který byl vypsán v říjnu 2018, byla 7,7 miliardy korun. V osmi oblastech si zajištění dopravy rozdělí pět dopravců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.