V Česku neříkáme „Můžete prosím zavřít dveře?“. Říkáme „máš za zadkem sluhu nebo kdo bude zavírat ty dveře?“. Díky podobným hláškám se jednadvacetiletý mladík z Hradce Králové stal hvězdou internetu a získal práci svých snů – což byl také jeho záměr.
Sociální sítě mají nový hit. Hlášky „In Czechia we don´t say…“, kde následuje často používané slovní spojení, jeho český ekvivalent a na závěr dodatek: „and I think that´s beautiful.“ Věty si berou na mušku českou povahu a dělají si legraci z věcí, které zažil každý z nás. Třeba ve škole. Pamatujete ještě na rozdělování na skupiny při písemkách?
„Teachers in Czechia don’t say „good morning everyone!“ they say „otevřete okna a od dveří A B A B!“ and I think that´s beautiful.“ Přeloženo: učitelé v Česku neříkají „Dobré ráno všem!“. Říkají „otevřete okna a od dveří A B A B!“ a já myslím, že je to nádherné.
Profil In Czechia we don´t say má na Instagramu 159 tisíc sledujících, na Twitteru 62 tisíc sledujících. Prvních 30 tisíc profil nasbíral za jediný den. Patří jednadvacetiletému Jaroslavu Salonovi, který chtěl prostřednictvím originálního nápadu získat svoji práci snů. Momentálně studuje sociologii na Univerzitě Hradec Králové, ale sní o práci v reklamní agentuře, která se však bez předchozí praxe získává velmi těžko.
„Šlo mi o to předvést, že když mladí lidé chtějí něco dokázat, nemusí mít praxi ani kontakty, ale stačí jim nápad a chuť,“ řekl Jaroslav v rozhovoru pro magazín Forbes. A jeho nápad mu skutečně vyšel. Řada agentur už se nechala slyšet: „je nám jedno, kdo to je, ale chceme ho!“
A kde nápad na In Czechia we don´t say vznikl? Jaroslava na sociální síti TikTok v srpnu zaujala videa Američanů, kteří si dělají legraci z britského přízvuku. Pobavilo ho to natolik, že přemýšlel, jak něco podobného vymyslet v češtině. Inspirací mu byly i podobné profily v zahraničí.
„Všiml jsem si, že něco podobného už existuje také na Slovensku nebo v Turecku, což mi trochu zkazilo radost. V Česku ale nic takového nebylo, tak jsem se do toho stejně pustil,“ říká.
Využít oblíbeného sloganu se už dokonce snažilo využít několik značek, například Alza nebo Jägermeister, který na Facebook přidal obrázek alkoholového nápoje s textem „In Czechia we don´t say „what do you want to drink?“ we say „dáme jägera“ and I think that´s beautiful.“ Zhruba polovina uživatelů ocenila, že značka reaguje na aktuální trend internetu, druhá ale slogan odsoudila za kopírování cizího nápadu. Nicméně vyplatilo se – příspěvek měl díky komentářům, lajkům i naštvaným smajlíkům obrovský dosah. Jaroslavovi to nevadí, naopak, vnímá to jako další plusové body pro sebe, protože se o něm díky těmto kopírujícím kampaním dozvěděli další lidé.
Díky oblíbenému profilu si Jaroslav nakonec splnil svůj sen, nastoupil do reklamní agentury a má za sebou několik prvních dnů práce. S profilem In Czechia we don´t say chce pokračovat, dokud bude mít nápady. A těch má zatím stále dost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
kdysi místo "SLADIME EVROPU" všude bylo "OSLADIME EVROPU" ale souhlasím, čeština v ČR, není tak aktuální jako angličtina...
Já nevím, ale těch, co nechávají rozdávené dveře se ptáme, jestli mají v prdeli oje.
Další hyperkorektní výplod. Tady u nás, když někdo nezavřel dveře se vždy říkalo: "Máš doma černocha nebo co?"
Duny Guguli A ty jsi schopný si po sobě přečíst nesmysly a zkontrolovat pravopis než něco zveřejníš?
Bacharski, jsi schopný vnímat psaný text? Asi ne, přečti si to ještě jednou, dvakrát, prosím tě, jo. Kluk je nápaditý a to by se mělo ocenit.
Asi zase nekdo musel byt hyperkorektni, my rikali: "Máte doma černocha?" ... ale s tim by typek asi ve svete dnes neprorazil, ze je to beautiful :D
Hlášku V Česku neříkáme „Můžete prosím zavřít dveře?“. Říkáme „máš za zadkem sluhu nebo kdo bude zavírat ty dveře?“ znám i v jiné verzi "Máš v pr..... (zadku) voj že nemůžeš zavřít dveře?"