Ztráty a nálezy na hradeckém magistrátu čítají několik stovek kusů nejrůznějších věcí, které občané ztratili nebo zapomněli v MHD, případně ve vlaku. Jedná se převážně o nálezy od občanů, policie a strážníků.
Mezi celkem pravidelné nálezy patří peněženky s hotovostí a doklady. U těchto nálezů se většinou podaří dohledat a oslovit majitele. Magistrát spolupracuje také s cizineckou a imigrační policií na území města Hradce Králové.
Postrádáte nějakou svoji věc? Třeba se u nás nachází! Seznam nalezených věcí zde. „Kontaktovat nás můžete na e-mailové adrese ztraty-nalezy@mmhk.cz, telefonicky na čísle 495 707 115 nebo se osobně dostavte na magistrát města, Československé armády 408 (levé křídlo, suterén, kancelář č. S8). Veřejnosti je pracoviště k dispozici v pondělí a ve středu od 8:00 do 17:00 hodin. V úterý a ve čtvrtek je možné domluvit návštěvu mezi 8:00 a 14:00 hodinou na výše uvedeném telefonním čísle. V pátek je pracoviště uzavřeno," informuje magistrát na webu.
Problematiku ztrát a nálezů upravuje zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník. Ten, kdo najde ztracenou věc, je povinen ji vydat vlastníkovi nebo oznámit nález obci, na jejímž území byl nalezen. Nepřihlásí-li se o ni vlastník do 3 let od jejího odevzdání, připadá věc do vlastnictví obce.
Přihlásí-li se úřadu vlastník věci, je vyzván odpovědným zaměstnancem k prokázání totožnosti a identifikaci ztracené věci tak, aby prokázal, že mu věc náleží. Vlastník věci je rovněž dle nového občanského zákoníku povinen nahradit městu náklady, které mu vznikly v souvislosti s jejím opatrováním. Nalezené doklady (občanské průkazy, cestovní pasy) se předávají příslušnému odboru.