V Hradci Králové začala rozsáhlá rekonstrukce hlavního nádraží. Hlavním cílem je modernizace a přizpůsobení stanice na zdvoukolejnění tratí od Chlumce nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Pardubic a Jaroměře. Jednokolejná trať zůstane jen na Hořice.
Hledáme zhotovitele pro modernizaci hlavního nádraží v Hradci Králové.
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) July 9, 2024
Projekt za více než 12 miliard korun přinese další nástupiště, bezbariérový přístup, zrušení železničního přejezdu i parkování pro kola a auta. Díky novému kolejišti a systému #ETCS se také zvýší rychlost… pic.twitter.com/nBZkJu0Iak
Nově vznikne čtvrté ostrovní nástupiště (čísla 8/11, 9 a 10) s bezbariérovým přístupem a eskalátory. Součástí jsou i dva nové podchody pro pěší, tři staré úrovňové přejezdy budou zrušeny a nahrazeny bezpečnějšími přechody.
Nákladní doprava na trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň výrazně poroste. Stanice proto dostane kolej pro dlouhé nákladní vlaky (790 m) a další předjízdné koleje budou v přilehlých stanicích.
Přestavbou projdou všechna nástupiště, která budou částečně zastřešena s respektem k historickému vzhledu. Nově vzniknou také dvě cyklověže pro přes 200 kol.
Silniční nadjezd Gočárova třída se rozšíří a podjezd bude upraven pro lepší průjezdnost, včetně nových jízdních pruhů a chodníků pro cyklisty i pěší.
Přejezdy ve stanici a okolí budou modernizovány, některé zrušeny, s instalací nových závor a bezpečnostních opatření.
Bezbariérovost zajistí nové výtahy a eskalátory, přístup na nástupiště bude komfortnější. Orientaci usnadní nový informační systém s hmatovými prvky pro zrakově postižené.
Rekonstrukce bude stát přes 12 miliard korun a dokončena má být v roce 2030.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám