Nové hlavní nádraží v Hradci Králové: co se změní?

Autoři | Foto Správa železnic | Zdroj HK City

V Hradci Králové začala rozsáhlá rekonstrukce hlavního nádraží. Hlavním cílem je modernizace a přizpůsobení stanice na zdvoukolejnění tratí od Chlumce nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Pardubic a Jaroměře. Jednokolejná trať zůstane jen na Hořice.

Nově vznikne čtvrté ostrovní nástupiště (čísla 8/11, 9 a 10) s bezbariérovým přístupem a eskalátory. Součástí jsou i dva nové podchody pro pěší, tři staré úrovňové přejezdy budou zrušeny a nahrazeny bezpečnějšími přechody.

Nákladní doprava na trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň výrazně poroste. Stanice proto dostane kolej pro dlouhé nákladní vlaky (790 m) a další předjízdné koleje budou v přilehlých stanicích.

Přestavbou projdou všechna nástupiště, která budou částečně zastřešena s respektem k historickému vzhledu. Nově vzniknou také dvě cyklověže pro přes 200 kol.

Silniční nadjezd Gočárova třída se rozšíří a podjezd bude upraven pro lepší průjezdnost, včetně nových jízdních pruhů a chodníků pro cyklisty i pěší.

Přejezdy ve stanici a okolí budou modernizovány, některé zrušeny, s instalací nových závor a bezpečnostních opatření.

Bezbariérovost zajistí nové výtahy a eskalátory, přístup na nástupiště bude komfortnější. Orientaci usnadní nový informační systém s hmatovými prvky pro zrakově postižené.

Rekonstrukce bude stát přes 12 miliard korun a dokončena má být v roce 2030.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Hradec Králové, rekonstrukce, vzhled, Jiří Svoboda, Velký Osek, Choceň

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.