Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekSobota, 11. června 2022, 17:15
Meziroční růst prodejů o bezmála 5 procent a návrat útrat v oblasti ubytování a pohostinství do doby před vypuknutím pandemie. To mimo jiné ukázala nejnovější data společnosti Mastercard, která do České republiky rozšiřuje svou službu Mastercard SpendingPulseTM. Ta shromažďuje a vyhodnocuje údaje o prodejích v kamenných prodejnách i na internetu a zahrnuje všechny způsoby úhrady, nejen platební karty.
Český retail z nejnovějších dat vychází jako oživený po vleklé pandemii. Celkový meziroční růst prodejů v květnu dosáhl 4,8 procent. Ve srovnání s předpandemickým rokem 2019 zaznamenaly prodeje růst o 16,8 procent. Čerstvá data taky potvrzují přesun velké části prodejů do prostředí online, který značným způsobem podpořila právě protipandemická opatření. Zároveň mírným tempem rostou i prodeje v kamenných prodejnách.
Podle dat Mastercard SpendingPulse se Češi vrátili do penzionů i restaurací. Objem útrat v ubytovacích zařízeních byl v květnu v porovnání s předpandemickým rokem 2019 nižší jen o 10 procent. Ve srovnání s loňskem pak došlo k navýšení o neuvěřitelných 166,5 procent. Podobná je situace v pohostinství, kde se oproti loňskému pandemickému roku zvýšily prodeje o 94,9 procent. Růst je zde ale zřetelný i v porovnání s květnem 2019, oproti kterému došlo ke zvýšení o 18,7 procent.
„Z posledních dat Mastecard SpendingPulse je vidět, že česká ekonomika se z velkých ran způsobených covidovými opatřeními dokázala relativně rychle oklepat. Češi si na jednu stranu rychle zvykají na naprosto nevídaný nárůst sektoru e-commerce. Na druhou stranu ale po opětovném otevření ekonomiky po pandemii znovu a rádi zamířili do kamenných obchodů. V obou případech trendy směřují k čím dál tím větší digitalizaci plateb. Naší ambicí je nabídnout zákazníkům co nejjednodušší a nejbezpečnější platební řešení online i offline,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.
Chování spotřebitelů se v posledních dvou letech výrazně proměnilo a změny se dotkly toho, jak lidé platí i kde nakupují. Proto jsou podrobné informace důležitější než kdy dřív. Jak firmy, tak veřejný sektor vyžadují pravidelně aktualizované informace pro potřeby plánování a rozhodování.
Mastercard SpendingPulse proto poskytuje pravidelné a spolehlivé údaje z prostředí maloobchodu s vysokou úrovní geografické podrobnosti. Dlouhodobě se uplatňuje jako důvěryhodný ekonomický ukazatel v zemích, jako jsou Spojené státy, Brazílie, Austrálie a další. Denní metriky a týdenní aktualizace poskytují prodejcům, finančním institucím a mnoha dalším příjemcům podrobné informace jak v souvislosti s významnými událostmi retailového kalendáře, jako je například období dovolených, tak i celoročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.